Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Зв'язки з громадськістю
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.17
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к.політ. наук, доцент Ільницька Уляна Вікторівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати: історію виникнення та розвитку системи зв’язків з громадськістю(паблік рилейшнз, PR); основні історичні моделі розвитку PR; принципи, функції зв‘язків з громадськістю у сучасному суспільно-політичному житті; місце та роль паблік рилейшнз у функціональній структурі організації, в органах державної влади, в системі зовнішньополітичних установ та відомств; основні принципи і форми роботи спеціалістів із зв’язків з громадськістю в органах державної влади, зовнішньополітичних установах, відомствах, організаціях; особливості громадської думки як об’єкта PR-діяльності; специфіку, структуру та типологію громадськості; напрями дослідницької роботи та методи з’ясування PR-проблем; принципи створення PR-програми (Програми зв’язків з громадськістю) та критерії оцінювання ефективності реалізації PR-програми; методи впливу на громадськість (вербальні, невербальні, подієві комунікації); канали та форми здійснення зв’язків із громадськістю; специфіку та особливості налагодження ефективної взаємодії з засобами масової інформації (медіа-рилейшнз); специфіку та особливості організації зв’язків із громадськістю у системі міжнародних відносин; особливості здійснення зв’язків із громадськістю у кризових, конфліктних та екстремальних ситуаціях
вміти: застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності з організації зв’язків з громадськістю; втілювати у практичній діяльності основні принципи системи зв’язків з громадськістю; давати характеристику громадськості, здійснювати сегментування громадськості та визначати пріоритетні групи; застосовувати різні методи (основні та спеціальні) дослідницької роботи у сфері зв язків з громадськістю; розробляти план PR-програми (PR-стратегію); застосовувати різні методи впливу на громадськість (вербальні, невербальні, подієві комунікації); обирати та використовувати канали та форми здійснення зв язків з громадськістю; налагоджувати взаємодію органів державної влади, зовнішньополітичних установ і відомств з різними групами громадськості; розробляти стратегію ефективної взаємодії із ЗМІ, забезпечувати інформування громадськості та підготувати інформаційно-аналітичні матеріали для ЗМІ організувати і провести PR- захід; організовувати діяльність із зв язків з громадськістю у кризових ситуаціях.
знати: історію виникнення та розвитку системи зв’язків з громадськістю(паблік рилейшнз, PR); основні історичні моделі розвитку PR; принципи, функції зв‘язків з громадськістю у сучасному суспільно-політичному житті; місце та роль паблік рилейшнз у функціональній структурі організації, в органах державної влади, в системі зовнішньополітичних установ та відомств; основні принципи і форми роботи спеціалістів із зв’язків з громадськістю в органах державної влади, зовнішньополітичних установах, відомствах, організаціях; особливості громадської думки як об’єкта PR-діяльності; специфіку, структуру та типологію громадськості; напрями дослідницької роботи та методи з’ясування PR-проблем; принципи створення PR-програми (Програми зв’язків з громадськістю) та критерії оцінювання ефективності реалізації PR-програми; методи впливу на громадськість (вербальні, невербальні, подієві комунікації); канали та форми здійснення зв’язків із громадськістю; специфіку та особливості налагодження ефективної взаємодії з засобами масової інформації (медіа-рилейшнз); специфіку та особливості організації зв’язків із громадськістю у системі міжнародних відносин; особливості здійснення зв’язків із громадськістю у кризових, конфліктних та екстремальних ситуаціях
вміти: застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності з організації зв’язків з громадськістю; втілювати у практичній діяльності основні принципи системи зв’язків з громадськістю; давати характеристику громадськості, здійснювати сегментування громадськості та визначати пріоритетні групи; застосовувати різні методи (основні та спеціальні) дослідницької роботи у сфері зв язків з громадськістю; розробляти план PR-програми (PR-стратегію); застосовувати різні методи впливу на громадськість (вербальні, невербальні, подієві комунікації); обирати та використовувати канали та форми здійснення зв язків з громадськістю; налагоджувати взаємодію органів державної влади, зовнішньополітичних установ і відомств з різними групами громадськості; розробляти стратегію ефективної взаємодії із ЗМІ, забезпечувати інформування громадськості та підготувати інформаційно-аналітичні матеріали для ЗМІ організувати і провести PR- захід; організовувати діяльність із зв язків з громадськістю у кризових ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Пререквізити: політологія, історія України.
• Кореквізити: комунікативна діяльність у міжнародних відносинах
• Кореквізити: комунікативна діяльність у міжнародних відносинах
Короткий зміст навчальної програми:
зв’язки з громадськістю як галузь наукового знання та сфера практично-прикладної діяльності; витоки та історія розвитку системи зв’язків з громадськістю; громадськість і громадська думка у системі зв’язків з громадськістю; зв’ язки з громадськістю в політичній сфері суспільного життя; зв’ язки з громадськістю у сфері міжнародних відносин; стратегічне планування PR-діяльності та організація PR-кампанії; види (методи) комунікативного впливу на громадськість в системі паблік рилейшнз; організація взаємодії із засобами масової інформації; PR-технології формування позитивного іміджу; лобіювання як форма PR-комунікацій та мистецтво впливу; зв’язки з громадськістю у кризових і конфліктних ситуаціях.
Рекомендована література:
1. Балабанова Л.В. Паблік рилейшнз: Навч.посібн. / Л.В. Балабанова, К.В. Савельєва– К.: «Видавничий дім «Професіонал»», 2008. – 528с.
2. Королько В.Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для студентів вищих навчальних закладів / В.Г. Королько, О.В. Некрасова– 3-тє вид., доповн. І переробл. – К.: Вид дім «Києво-Могилянська Академія», 2009. – 831с.
3. PR в органах державної влади та місцевого самоврядування: Монографія / [За заг. ред В.М.Бебика, С.В. Куніцина]. – К.; Симферополь: МАУП, 2003. – 240с.
4. Слісаренко І.Ю. Паблік рилейшнз у системі комунікації та управління: Навч. Посібник / І.Ю. Слісаренко– К.: МАУП, 2001. – 140с.
5. Тихомирова Є.Б. Зв’язки з громадськістю: Навчальний посібник / Є.Б. Тихомирова— Київ: НМЦВО, 2001.— 560 с.
2. Королько В.Г. Зв’язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для студентів вищих навчальних закладів / В.Г. Королько, О.В. Некрасова– 3-тє вид., доповн. І переробл. – К.: Вид дім «Києво-Могилянська Академія», 2009. – 831с.
3. PR в органах державної влади та місцевого самоврядування: Монографія / [За заг. ред В.М.Бебика, С.В. Куніцина]. – К.; Симферополь: МАУП, 2003. – 240с.
4. Слісаренко І.Ю. Паблік рилейшнз у системі комунікації та управління: Навч. Посібник / І.Ю. Слісаренко– К.: МАУП, 2001. – 140с.
5. Тихомирова Є.Б. Зв’язки з громадськістю: Навчальний посібник / Є.Б. Тихомирова— Київ: НМЦВО, 2001.— 560 с.
Методи і критерії оцінювання:
-Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах, практичні завдання.
-Підсумковий контроль:(60%) екзамен (трирівневі завдання: тести і теоретичні питання)
-Підсумковий контроль:(60%) екзамен (трирівневі завдання: тести і теоретичні питання)