Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Практика посередництва при вирішенні конфліктів
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 7.231.01.E.25
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Бік О.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен:
- знати: особливості поведінки особи у конфлікті; техніки активного слухання та ефективного спілкування; сфери застосування посередництва; нюанси процесу в залежності від сфери застосування посередництва;
- уміти: застосовувати особливі вміння та навички спілкування, що є характерними для процесу посередництва; оцінювати ситуацію конкретного випадку стосовно: доцільності застосування посередництва; працювати з блокуванням при виникненні невиявлених потреб; спілкування; передбачати ризики спалахів гніву / ворожості, можливих елементів кривди; провести процес посередництва за усіма складовими моделі в залежності від сфери застосування.
- знати: особливості поведінки особи у конфлікті; техніки активного слухання та ефективного спілкування; сфери застосування посередництва; нюанси процесу в залежності від сфери застосування посередництва;
- уміти: застосовувати особливі вміння та навички спілкування, що є характерними для процесу посередництва; оцінювати ситуацію конкретного випадку стосовно: доцільності застосування посередництва; працювати з блокуванням при виникненні невиявлених потреб; спілкування; передбачати ризики спалахів гніву / ворожості, можливих елементів кривди; провести процес посередництва за усіма складовими моделі в залежності від сфери застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити: Альтернативні способи розв’язання конфліктів, Міжособистісне спілкування, Посередництво та розв’язання конфліктів.
Короткий зміст навчальної програми:
практичне відпрацювання комунікативних навиків, що використовуються у процесі посередництва; відпрацювання навиків моделі посередництва: попередні індивідуальні зустрічі, спільні зустрічі – відкриваюча, середня, заключна; відпрацювання навиків укладання заключної угоди; різновиди тренінгових підходів у вивченні посередництва.
Рекомендована література:
- Blades, J. (1984). Mediation: An old art revitalized. In J. A. Lemmon, (Ed.) Reaching effective agreements. Mediation Quarterly, 3. 59-97. 2. Fisher, Roger, William Ury, (1991) Getting to Yes, Penguin Books.
- Kelly, J. (1996). Power imbalance in divorce and interpersonal mediation. Family and Conciliation Courts Review, 34, 373, 385.
- Альтернативні підходи до розв’язання конфліктів: теорія і практика застосування / Уклад.: Н. Гайдук, І. Сенюта, О. Бік, Х. Терешко. – Львів: ПАІС, 2007. – 296 с.
- Модель процесу посередництва: концепції, методи та прийоми: Посібник. 2- ге вид., доп. / За ред. А. Журавського, Н. Гайдук. – Вінніпег;Львів: Малті – М, 2004. – 151 с.
- Шкільна служба розв’язання конфліктів: Досвід впровадження. – К.: УЦП, 2007. – 88 с.
- Kelly, J. (1996). Power imbalance in divorce and interpersonal mediation. Family and Conciliation Courts Review, 34, 373, 385.
- Альтернативні підходи до розв’язання конфліктів: теорія і практика застосування / Уклад.: Н. Гайдук, І. Сенюта, О. Бік, Х. Терешко. – Львів: ПАІС, 2007. – 296 с.
- Модель процесу посередництва: концепції, методи та прийоми: Посібник. 2- ге вид., доп. / За ред. А. Журавського, Н. Гайдук. – Вінніпег;Львів: Малті – М, 2004. – 151 с.
- Шкільна служба розв’язання конфліктів: Досвід впровадження. – К.: УЦП, 2007. – 88 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (60%): виконання групового завдання з проведення процесу посередництва.
- Підсумковий контроль (40%, залік): письмово-усна форма
- Підсумковий контроль (40%, залік): письмово-усна форма