Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Операторська майстерність
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.87
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Максимович Мирослав Романович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Вивчення історії зародження кінематографії і виникнення телевізійної зйомки;
Знайомство з основними законами і поняттями операторського мистецтва;
Рольова характеристика творчої групи у створенні телепрограми;
Визначення операторської позиції при створенні телевізійних творів;
Володіння навичками використання різноманітних програмних засобів і роботи в Інтернеті використовувати Інтернет-ресурси;
Знати сучасну техніку і новітні технології, які використовуються в друкованих виданнях на телебаченні, Інтернет - ЗМІ і мобільних медіа.
Знайомство з основними законами і поняттями операторського мистецтва;
Рольова характеристика творчої групи у створенні телепрограми;
Визначення операторської позиції при створенні телевізійних творів;
Володіння навичками використання різноманітних програмних засобів і роботи в Інтернеті використовувати Інтернет-ресурси;
Знати сучасну техніку і новітні технології, які використовуються в друкованих виданнях на телебаченні, Інтернет - ЗМІ і мобільних медіа.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Основи зображувальної журналістики,
Журналістська етика;
Журналістська майстерність.
Журналістська етика;
Журналістська майстерність.
Короткий зміст навчальної програми:
Історичні відомості про виникнення кінематографу та його прогрес на сучасному етапі. Оператор як ланка телевізійної знімальної групи, як творча одиниця. Кадр як основна ячейка екранного твору. Поняття : літературний і режисерський відеоряд. Основні засоби кінематографічного зображення. Розробка режисерського кіносценарію. Монтаж фільму і методи його виконання (10 видів монтажу фільму).
Рекомендована література:
1. Волынец М. М. Профессия: оператор. — М.: Аспект Пресс, 2011.
2. Соколов А.Г. Монтаж: телевидение, кино, видео. (ученик в 3-х частях) изд. Дворников А., М. 2003, 206с.
3. Гаскель Э. Голливуд на дому.- СПб.: Питер, 2006 г. 164 с.
4. Головня А. Д. Мастерство кінооператора узд.,«Искусство».-М., 1995.
5. Медынский С. Компонируем Кадр.,- М.,1995.
6. Пелль В. Техника и технология киносъемочного освещения . - М. : Искусство, 1987. - 269,[2] с.
7. Медынский С.Е. Мастерство оператора храникально-документальних фильмов. М., 1984.
8. Гордийчук И.Б., Пелль В.Г. Справочник кинооператора– М.: Книга по Тре- бованию, 2012. – 436 с.
9. Плужников Б. Комбинированные киносъемки.- М., 1976.
2. Соколов А.Г. Монтаж: телевидение, кино, видео. (ученик в 3-х частях) изд. Дворников А., М. 2003, 206с.
3. Гаскель Э. Голливуд на дому.- СПб.: Питер, 2006 г. 164 с.
4. Головня А. Д. Мастерство кінооператора узд.,«Искусство».-М., 1995.
5. Медынский С. Компонируем Кадр.,- М.,1995.
6. Пелль В. Техника и технология киносъемочного освещения . - М. : Искусство, 1987. - 269,[2] с.
7. Медынский С.Е. Мастерство оператора храникально-документальних фильмов. М., 1984.
8. Гордийчук И.Б., Пелль В.Г. Справочник кинооператора– М.: Книга по Тре- бованию, 2012. – 436 с.
9. Плужников Б. Комбинированные киносъемки.- М., 1976.
Методи і критерії оцінювання:
Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма
(70 %)
Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма
(70 %)