Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Психологія кризових ситуацій

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.O.3
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Волошина Неоніла Вікторівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Знати призначення функціональної ролі «кризових ситуацій» в онтогенезі.
2. Вміти диференціювати види кризових ситуацій, враховуючи їх ознаки та детермінанти; будувати дослідницькі програми у відповідності з кризовою ситуацією та індивідуальними особливостями клієнта.
3. Вміти аналізувати вплив об'єктивних та суб'єктивних факторів на розгортання певної кризової ситуації та прогнозувати можливі її наслідки.
4. Перевіряти дослідницьку інформацію на предмет її валідності та достовірності; підбирати оптимальні статистичні методи обробки даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Вікова психологія;
- Соціальна психологія;
- Психологія особистості;
- Експериментальна психологія;
- Психодіагностика;
- Психологічне супроводження функціонування особистості, психологія кризових ситуацій.
Короткий зміст навчальної програми:
Кризові ситуації подружнього життя. Біологічний, ментальний, соціальний годинники людини і кризові ситуації. Життєвий шлях людини і кризові ситуації. Вплив групи на особистість у кризових ситуаціях. Насильство як різновид кризових ситуацій. Посттравматичні стресові розлади. Суїцидальний ризик і кризові ситуації.
Рекомендована література:
1. Василюк Ф. Е. Психология переживания (анализ преодоления критических ситуаций) /Ф. Е. Василюк. - М. : Изд. МГУ, 1984. - 200 с.
2. Levin, Peter A.Waking the Tiger-Healing Trauma. The Innate Capacity to Transform Overwhelming Experiences / Peter A. Levin with Ann Frederick.Berkeley, California: North Atlantic Books, 1997. - 147 с.
3. Тіунова О. В. Основи теорії і практики арт-терапії : [навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / О. В. Тіунова. – Тернопіль : ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, 2011. – 260 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань;
• підсумковий контроль: диференційований залік на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.