Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Second Foreign Language, p.1

Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.00.O.28
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Foreign Languages
Лектор: Tymniak Z. S., Pyndyk N. I. , Zadorozhny V. V., Babkina M.I., Bilyk O.S.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
By the end of the study learners are expected to be able to:
• communicate in a foreign language in a familiar academic and general professional environment to:
• discuss general and specialization related issues in order to reach understanding;
• prepare public speeches on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate means of verbal and non-verbal communication;
• find new textual, graphic, audio and video information on issues related to general academic and professional activities contained in foreign language materials (both in printed and electronic form), using appropriate search methods;
• analyze information from foreign sources to obtain the data needed to perform general academic and professional tasks;
• write in a foreign language a number of documents required for participation in international academic events, student exchange programs and for employment

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Prerequisites: The level of knowledge A1
Corequisites: Western European History
Короткий зміст навчальної програми:
German: Getting acquainted. My school day. Development of reading skills: definition of general and specific information. Recognition of factual / non-factual, important / less important information. Perception of speech by ear in order to obtain general and specific information. Polish: Getting acquainted. General information about the Polish language and Poland, the country whose language is studied. The peculiarities of Polish-Ukrainian interference at different levels. Processing additional professional texts. French: Getting acquainted. Studies. Family. Geography. Developing reading skills: definition of general and specific information. Recognition of factual / non-factual, important / less important information. Perception of speech by ear in order to obtain general and specific information.
Рекомендована література:

German
1. Netzwerk. Deutsch als Fremdsprache. (A1, A2) / Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmidt, Tanja Sieber. – Munchen, 2018. – 168 c.
2. Sicher Actuell. Deutsch asl Fremdtsprache. (B1, B2) / Michaela Perlmann. – Hueber Verlag, 2019. – 118 c.
3. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-151 від 07.10.15 р.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-152/2015 від 07.10.15 р.
5. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-84/2014 від 03.06.14 р.
6. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-85/2014 від 03.06.14 р
Polish
1. Мастиляк В. Napiszmy to po polsku. Напишімо це польською : навчальний посібник / В. Мастиляк. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 240 с.
2. Польська мова. Стислий курс граматики. Тернопіль-Харків: Ранок, 2017.
3. 100 тем. Польська мова. Харків : АССА, 2018.
4. Zarycz E. Ortografia polska w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016.
5. Seretny A. Slownictwo polskie w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016
6. Андрущенко І. Polska. Польща. Країнознавтво. К., Арій, 2016
7. Андрущенко І. Nowoczesna Polska. Сучасна Польща. К., Арій, 2017
8. Андрущенко І. Historia Polski. Історія Польщі. К., Арій, 2017

French
1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І. Бабкіна, О.С. Білик, М.З. Джура, І.М. Ключковська, Б.Г. Кушкаю – Львів: «Панорама»б 2017. – 252 с.
2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2015. – 260 с.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2012.
4. Parizet M.-L. DELF B2: 200 EXERCISES / Marie-Louise Parizet. – CLE International, 2013. – 192 c.
5. Бабкіна М.І. Електронний навчально-методичний комплекс «Збірник граматичних завдань з французької мови». – Адреса розміщення: http://vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=10768
Методи і критерії оцінювання:
Forms of study: practical classes, self-study.
Teaching methods: communicative, interactive
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing.
Control test.
Final control: differentiated test/credit.
The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC)
Total for the discipline 100
Classroom work 70
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Test № 1 25
Test № 2 25
Self-study 30
Exercises from textbooks. 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading. 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech.. 5
Dialogic speech. 5