Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Marketing and Promotional Activitiesin Tourism

Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.00.O.61
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Tourism
Лектор: Associate Professor O.Makar
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- analyze market trends, conduct marketing analysis to bring new tourist products to the market of tourist services;
- organize the service process in travel companies, having modern information and communication technologies;
- ability to demonstrate knowledge and skills in the development and implementation of new innovative promotional tourism products;
- analyze market trends, to conduct marketing analysis to bring new tourist products to the market of tourist services.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
economics of enterprises in the tourism industry, tourism organization, planning the organization of tourism activities, investment in tourism
Короткий зміст навчальної програми:
Marketing informational systems in the tourism. Segmentation of the tourism market. Differentiation of the tour product and its advantages at the modern market. Segmentation and positioning of the tour product. Marketing communications in tourism. Features of the modern advertising process, advertising functions. Means of distribution of tourist advertising, Creation of branding in the tourism industry. The tourism marketing strategy. Marketing pricing strategy in tourism.
Рекомендована література:
Балабанова Л.В.Маркетинг підприємства: Навч. посібник/ Л.В.Балабанова, В.В. Холод, І.В. Балабанова - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 612 с.
Мальська М.П. Основи маркетингу в туризмі підручник. / М.П. Мальська, Н.Л. Мандюк – К.: - К.: “Центр учбової літератури”, 2016. – 336 с.
Барышев А.Ф. Маркетинг в туризме и гостеприимстве : учеб. пособие / А.Ф. Барышев. — М. : Финансы и статистика, 2007. — 160 с.
Котлер Ф., Келлер К.Л.Маркетинг менеджмент/ Ф. Котлер, К.Л. Келлер; 14-е изд;. пер. С англ. под. ред. В. Кузина. — СПб.: Питер, 2014. - 800 с.
Маркетинг Навч.посіб М.В. Мальчик, Н.А.Гонтаренко, О.В. Попко, З.О.Толчанова, Б.О.Король, О.В.Мартинюк, С.І.Коваль; за заг.ред.д.е.н., проф. Мельчик М.В.- Рівне: НУВГП,2014.- 444с.
Ромат Є.В. Основи реклами: Навч.посіб.- Харків: Студцентр, 2006.-288с.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a exam.