Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методологія педагогічного дослідження

Major: Освітні, педагогічні науки
Code of Subject: 8.011.00.O.14
Credits: 4
Department: Педагогіка та інноваційна освіта
Lecturer: докт. педаг. наук, проф. В.О.Вихрущ
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
ознайомлення із специфікою організації наукової діяльності у педагогіці; методологією наукової діяльності у галузі педагогіки (закони, закономірності, принципи, вимоги до організації науково-пошукової діяльності, технологія організації наукової роботи); оволодіння технологією роботи із науковими джерелами різного типу, побудовою експериментальної діяльності, специфікою використання і обробки експериментальних даних, технологією використання різних методів науково-пошукової діяльності.
Required prior and related subjects:
-педагогіка;
-професійна педагогіка;
-методика викладання;
-педагогічна психологія;
-теорія та методика виховної роботи.

Summary of the subject:
-мета: ознайомлення магістрів із технологією науково-пошукової діяльності: із її змістом, прогностичним характером науково-педагогічної діяльності і науковим пошуком як засобом її оптимізації, технологією планування, проведення і аналізу результативності пошукової роботи у галузі педагогіки, специфікою досліджень різних видів; -завдання: здійснювати науково-дослідну діяльність щодо розв'язання загальнопедагогічних проблем на основі системного підходу; формування умінь працювати з джерелами наукової інформації, науковою літературою, аналізувати результативність педагогічного впливу на особистість, колектив та інформаційно-технологічне середовище; будувати його на оптимальних засадах із урахуванням специфіки одержаних емпіричних та експериментальних даних.
Recommended Books:
Абалкіна Н. В., Бережна Є. П. Нові підходи до розробки сучасних педагогічних досліджень//Рідна школа. - 1994. - № 3-4. - С. 41-43; Бабанский Ю. К. Методология и методика научного поиска// Бабанский Ю. К. Избранные педагогические труды. - М.: Педагогика, 1989. - С.435-555; Бабанский Ю. К. Проблемы повышения эффективности педагогических исследований. - М.: Педагогика, 1982. - 189 с.; Вихрущ В.О. Методологія і методика наукового дослідження. – Тернопіль: вид. ТНПУ, 2014. – 224 с.; Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. - К.: АПН України, 2012. - 145 с.; Загвязинский В. И. Методология и методика дидактического исследования. - М.: Педагогика, 1982. - 159 с.; Клименюк А. В., Калита А. А., Бережная Е. П. Методология и методика педагогического исследования. - К., 1988. - 100 с.; Мальцев Д. М., Емельянова Н. А. Основы научных исследований. - К., 1982. - 127 с.; Основи педагогічних досліджень: Навчальний посібник. - К., 1998. - 143 с.; Рабочая книга социолога. - М.: Наука, 1978. - 569 с.; Теория и практика педагогического эксперимента/[под ред. А. И. Пискунова и Г. В. Воробьева]. - М.: Знание, 1979. - 178 с.
Assessment methods and criteria:
розробка соціологічних методів, елементів наукового дослідження з обраної теми, планування і проведення пошукової роботи, залік
письмові звіти про практичну роботу, творчу роботу, підсумковий контроль (40%); самостійна робота, тест - 60%)