Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Marketing Product Policy
Major: Marketing
Code of Subject: 6.075.00.O.58
Credits: 5
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Myroslava M. Mamchyn, PhD., Associate Professor of Economics
Semester: 5 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
Know: product planning basics in marketing activities, the main methodological and organizational provisions of the optimum implement commodity policy;
To be able to: apply the acquired knowledge to solve problems with conducting an effective marketing policy of in the company
To be able to: apply the acquired knowledge to solve problems with conducting an effective marketing policy of in the company
Required prior and related subjects:
marketing, commodity research.
commercial activities of intermediary organizations
commercial activities of intermediary organizations
Summary of the subject:
Market goods and services. Goods and services in marketing activities. Price and product quality. Competitiveness of the product and its indicators. Formation of market demand for particular products. Target market and method of its choice. Trading company policy. Planning the new products and commodity development. Brand and packaging
Recommended Books:
1. Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика) Навч. посібник. - К.. КНЕУ, 1997 р.
2. Маркетингова товарна політика: Навч. посібник / Є. Крикавський, І. Дейнега, Р. Патора. - 2-ге вид. - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. - 276 с.
3. Мамчин М.М. Маркетингова товарна політика: конспект лекцій для студентів ІНЕМ. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2013. – 110 с.
2. Маркетингова товарна політика: Навч. посібник / Є. Крикавський, І. Дейнега, Р. Патора. - 2-ге вид. - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. - 276 с.
3. Мамчин М.М. Маркетингова товарна політика: конспект лекцій для студентів ІНЕМ. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2013. – 110 с.
Assessment methods and criteria:
Current control (25%): oral examination, written reports on laboratory work
Final control (75% exam): testing
Final control (75% exam): testing