Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Records Menagement: Methodology and Practice

Major: Social Communication and Information Activities
Code of Subject: 6.029.04.O.13
Credits: 4
Department: Social Communication and Information Activities
Lecturer: candidate of philological sciences (PhD), associate professor Komova M.V.
Semester: 3 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
Manage the documentation processes of the institutions, use the means of electronic document management, organize reference and office activities; Know, understand and apply in practice legislative and sectoral regulations; Ensure the efficiency of document and communication systems; Make management and technological reasoning decisions.
Apply knowledge and understanding to identify, formulate and solve problems of the specialty, using known methods; Ability to treat the work responsibly and achieve the goal in compliance with the requirements of professional ethics.
Required prior and related subjects:
• Document Science
• Documentation Support of the Institution Activity
• Electronic document management
Summary of the subject:
The discipline covers the problems of organizing a unified state system of record-keeping, document management, documenting management activities, forming nomenclatures and forming cases, organizing control over the execution of documents and preparation of cases for storage, organization of the clerical service.
Recommended Books:
Комова М.В. Діловодство: навч. посібник. Львів: Тріада плюс, 2011. 217 с.
Комова М.В., Пелещишин А.М., Білущак Т.М. Керування документаційними процесами : навч. посібник. Львів : Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2013. 188 с.
Інформація та документація. Керування документаційними процесами. Част. 1. Основні положення: ДСТУ 4423-1: 2005. Київ : Держспоживстандарт України, 2004. 28 с.
Інформація та документація. Керування документаційними процесами: ДСТУ 4423-2:2005. Част. 2. Настанови. Київ : Держспоживстандарт України, 2004. 44 с.
Assessment methods and criteria:
- current control (40%): oral questioning, answers at laboratory classes, writing essays;
- final control (60%): exam (three-level testing).