Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

The Document Communications within Social Systems

Major: Social Communication and Information Activities
Code of Subject: 6.029.04.E.79
Credits: 5
Department: Social Communication and Information Activities
Lecturer: PhD in Social communication, assistant Petrushka A.I.
Semester: 5 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
Know and understand the scientific principles of organization, modernization and implementation of new technologies in social communications and information activities; Summarize, analyze and synthesize information in activities related to its search, accumulation, storage and use; Ensure the efficiency of document and communication systems; Search for information in various sources to solve professional problems.
Apply knowledge and understanding to solve problems of synthesis and analysis in systems that are characteristic of the chosen specialization; Search for information in various sources to solve specialty problems.
Required prior and related subjects:
Records management
Електронний документообіг
Інформаційне забезпечення діяльності установи
Основи електронного урядування
Інформаційний менеджмент
Summary of the subject:
The discipline covers the application of the tools of documentary communication technology in social systems: the organization of documentary communication on the Internet, the creation, storage, processing and dissemination of documentary information through social resources Web 2.0.
Recommended Books:
Балик Н.Р., Шмигер Г.П. Б20 Технології Веб 2.0 в освіті: навч. посіб. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. 128 с.
Ярошенко Т. О., Якушко Т. О. Технології Веб 2.0 для бібліотек і користувачів: нові можливості розвитку бібліотечного середовища: посіб. для бібліотекарів за прогр. підвищ. кваліфікації. Київ: Самміт-книга, 2013. 106 с.
Литвинова С.Г., Спірін О. М., Анікіна Л. П. Хмарні сервіси Office 365: навч. посіб. Київ. : Компринт, 2015. 170 c.
Assessment methods and criteria:
- current control (40%): oral questioning, answers at laboratory classes, writing essays;
- final control (60%): exam (three-level testing).