Наукова робота кафедри педагогіки та інноваційної освіти зосереджується на розробці актуальних питань педагогіки, теорії і методики професійного навчання та виховання сучасної молоді, створення умов професійного становлення особистості майбутнього фахівця.
Кафедра є базовою з підготовки науково-педагогічних працівників (аспірантура і докторантура) за спеціальностями:
011 – Науки про освіту
015 – Професійна освіта (за спеціалізаціями)
При кафедрі працює спеціалізована вчена рада К 35.052.24
Спеціальності:
13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки;
13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
Комплексна науково-дослідна тема кафедри: «Теоретико-методичні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів». Реєстраційний номер: 0116U004108.
Координатор – д. пед. н., доц. Козловський Юрій Михайлович.
Основними напрямами досліджень комплексної теми є:
- загальнопедагогічні підходи до моделювання наукової діяльності вищого навчального закладу (Козловський Ю.М.);
- історія вітчизняної дидактики та дидактичні аспекти професійної підготовки студентів (Вихрущ В.О.);
- теоретико-методичні засади управління освітнім процесом у навчальному закладі (Криштанович М.Ф.);
- теоретико-методичні засади диференційованого навчання, модульних технологій навчання та національного виховання (Сікорський П.І.);
- теоретико-методичні засади психології та педагогіки творчості (Швай Р-М. І.);
- система забезпечення якості в освітньому процесі вищого навчального закладу (Колодій І.С.);
- теоретико-методичні засади формування професійно-педагогічної компетентності викладачів вищої школи (Горохівська Т.М.);
- теоретико-методичні засади розвитку професійно-педагогічної мобільності викладачів вищої школи (Ієвлєв О.М.)
- формування фахових компетенцій випускника вищого навчального закладу : інтегративний підхід (Дольнікова Л.В.);
- вплив різновидів психічної депривації на ефективність діяльності науково-педагогічних працівників (Терлецька Ю.М.);
- теорія і практика використання інформаційних технологій у професійному розвитку педагога (Носкова М.В.);
- особливості інноваційної педагогічної діяльності (Шевчук Г.Й.);
- розробка тестових завдань з дисциплін та їх перевірка на надійність, валідність як інструменту вимірювання навчальної успішності студента (Бущак Г.А.);
- застосування апарата штучних нейронних мереж до аналізу, ідентифікації та кластеризації динамічних соціальних систем на прикладі структурних ланок вищих навчальних закладів (Чабан Г.В.).
Кафедра є організатором проведення міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів:
- Всеукраїнська науково-практична конференція «Формування професійно мобільного фахівця: європейський вимір»
- Міжнародна науково-практична конференція «Управління в освіті»
- Всеукраїнська науково-практична конференція: «Проблеми підготовки педагогів для професійної освіти: теорія і практика»;
- Регіональний «круглий стіл» на тему «Проблеми підготовки педагогів для професійної освіти: теорія і практика».
На кафедрі функціонує постійно діючий науковий семінар: «Актуальні проблеми професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів».
Наукова робота студентів
На кафедрі працює науковий гурток «ІнноваціЯ».
Мета роботи гуртка «ІнноваціЯ» ̶ розкриття наукового та творчого потенціалу студентів, розвиток у них наукового мислення і навичок дослідницької роботи, популяризація педагогічних знань, формування готовності до використання інноваційного підходу у галузі наукових педагогічних досліджень, інтеграція наукової, навчальної та практичної діяльності студентів.
В роботі гуртка щорічно приймає участь більше 30 студентів.
Тематика засідань наукового гуртка на 2020 рік.
- Представлення нових членів гуртка. Обговорення звіту роботи гуртка за минулий навчальний рік і доповідь керівника на тему «Як розпочинати наукову роботу в гуртку «Інновація».
- Обговорення тез доповідей учасників гуртка на 75 СНТК.
Плануються до обговорення:
- Сучасні проблеми впровадження інклюзивної освіти.
- Народна педагогіка в організації дозвілля студентів.
- Педагогічна спадщина В.Сухомлинського крізь призму сучасності.
Щорічно кафедра проводить наукові студентські конференції і конкурси наукових робіт студентів. Студентські наукові роботи охоплюють загально педагогічні проблеми навчання і виховання в загальноосвітніх школах, професійно-технічних навчальних закладах, технікумах, коледжах, вищих навчальних закладах.
Переможці приймають участь у Всеукраїнських конкурсах на кращу студентську наукову роботу.
Кафедра є організатором Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції «Організаційні, правові та психолого-педагогічні аспекти реалізації професійної мобільності студентів: реалії та перспективи», Національний університет «Львівська політехніка».
Кафедра приймає участь у студентській науково-технічній конференції Національного університету «Львівська політехніка» .
Кафедра педагогіки та соціального управління Національного університету «Львівська політехніка» є базовою для про ведення Всеукраїнської олімпіади з педагогіки для непедагогічних закладів вищої освіти.