Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Конкурентоспроможність бізнесу

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.01.E.44
Кількість кредитів: 3.5
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- знання теоретичних та прикладних положень діагностики конкурентної позиції бізнесу на ринку;
- знання нормативно-правової бази регулювання конкуренції в Україні;
- уміння ідентифікувати всі види конкурентних переваг, характерних для бізнесу будь-якого типу, а також визначати ті, що мають бути досягнуті в майбутньому для поліпшення його конкурентоспроможності;
- уміння оцінювати рівень конкуренції в галузі, визначати масштаби конкурентного галузевого бізнес-середовища й оцінювати розстановку сил на ринку;
- уміння обґрунтовувати організаційно-технічні рішення щодо підвищення конкурентоспроможності продукції, продуктивності виробництва тощо;
- уміння економічно обґрунтовувати та конкретизовувати функції управління конкурентоспроможністю бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
Економіка підприємства
Економічний аналіз
Планування і контроль на підприємстві
Управління витратами
Потенціал і розвиток підприємства

кореквізити:
Економічне управління підприємством
Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку підприємства
Проектне фінансування
Управління потенціалом підприємства
Тренінг-курс: Управління ресурсним забезпеченням підприємства
Короткий зміст навчальної програми:
Сучасні теорії конкуренції. Державне регулювання конкуренції. Діагностика конкурентного бізнес-середовища. Визначення потенціалу конкурентоспроможності бізнесу та його складових. Формування конкурентних переваг бізнесу. Методи забезпечення конкурентних переваг бізнесу. Технологія забезпечення конкурентних переваг бізнесу. Особливості управління конкурентоспроможністю продукції. Управління конкурентоспроможністю бізнесу. Соціальна відповідальність і конкурентоспроможність бізнесу. Розроблення і реалізація програм підвищення конкурентоспроможності бізнесу. Оцінювання ефективності сучасних моделей управління конкурентоспроможністю бізнесу.
Рекомендована література:
1. Мрихіна О.Б. Конкурентоспроможність підприємства : Конспект лекцій / Мрихіна О.Б. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 343 с.
2. Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємства : Навч. посібник / І.З. Должанський, Т.О. Загорна. – К.: Центр навчальної літератури, 2014. – 384 с.
3. Драган О.І. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти. Монографія. – К.: ДАКККіМ, 2015. – 160 с.
Методи і критерії оцінювання:

оцінювання знань на практичних заняттях – 30% (у тому числі: обговорення та виконання практичних завдань; участь в ситуаційних вправах, ділових іграх тощо - 10%, виконання розрахункової роботи – 20%);
• підсумковий контроль (екзамен) – 70% (письмова компонента – 50%, усна компонента – 20%).