Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Науково-дослідна робота музеїв
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.01.E.57
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Банах В. М., к. і. н., асист.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• оперувати спеціальними поняттями та термінами;
• орієнтуватися в науковій роботі музеїв різного профільного спрямування;
• вміти працювати із специфічною музейною та між музейною документацією;
• виконувати наукове опрацювання та опис музейних предметів;
• розуміння основних засад, етапів та методології наукового опрацювання музейних фондів;
• володіти базовими знаннями із наукового проектування та розуміння визначальних концептуальних засад експозиційної діяльності музею;
• вміти застосовувати на практиці у контексті музейної експозиції педагогічні та психологічні методики;
• здійснювати анкетування та соціологічний моніторинг музейних відвідувачів;
• логічно викладати основні концептуальні моменти курсу;
• оформляти наукові музейні проекти.
• орієнтуватися в науковій роботі музеїв різного профільного спрямування;
• вміти працювати із специфічною музейною та між музейною документацією;
• виконувати наукове опрацювання та опис музейних предметів;
• розуміння основних засад, етапів та методології наукового опрацювання музейних фондів;
• володіти базовими знаннями із наукового проектування та розуміння визначальних концептуальних засад експозиційної діяльності музею;
• вміти застосовувати на практиці у контексті музейної експозиції педагогічні та психологічні методики;
• здійснювати анкетування та соціологічний моніторинг музейних відвідувачів;
• логічно викладати основні концептуальні моменти курсу;
• оформляти наукові музейні проекти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
«Науково-фондова робота музеїв», «Музейна педагогіка», «Експозиційна робота музеїв»
Короткий зміст навчальної програми:
профільні музеєзнавчі наукові дослідження; наукове комплектування музейних фондів; визначення критеріїв відбору матеріалів; наукове дослідження музейних предметів; облік музейних предметів: передача в музей та первинна інвентаризація; наукова концепція експозиції; теоретично-педагогічні основи освітньо-виховного процесу в музеї; дослідження ефективності музейної роботи та її впливу на різноманітні категорії музейних відвідувачів; музейний маркетинг: суть, особливості та критерії управління; особливості процесу мислення та сприйняття в характерних умовах музею; специфіка використання психологічних методик у музейній справі.
Рекомендована література:
1. Божко Л.К. Проблеми комплектування фондів музею на сучасному етапі / Л.К. Божко // Музей і майбутнє. Доповіді та повідомлення наук. конф. До Міжнар. дня музеїв, трав. 1997 р. Наук. видання / Відп. Ред. А. М. Шкляр. – Дніпропетровськ: Поліграфіст, 1998. – С. 40–44.
2. Климишин О.С. Наукові основи природничої музейної діяльності // Наук. зап. Держ. природозн. музею НАН України. – Львів, 2000. – Т. 15. – С. 11 – 21.
3. Лисікова Г. С. Музей і відвідувач: психолого-соціологічні дослідження / Г. С. Лисікова // Музей на рубежі епох: минуле, сьогодення, перспективи (матеріали ювілейної міжнар. наук.-практич. конф.). – К., 1999. – С. 26–27.
4. Науковий проект – перша і головна частина проектування музейної експозиції: Методичні рекомендації / Львів. іст. музей. – Львів, 1995. – 13 с.
5. Тверская Д.И. Основные направления, виды и особенности научно-исследовательской работы в музеях // Муз. дело в СССР. – 1977. – №11. – С. 9 – 16.
6. Шевченко Віталій Володимирович, Ломачинська Ірина Миколаївна. Музеєзнавство: навч. посіб. для дистанц. навч. / Відкритий міжнародний ун-т розвитку людини "Україна". Інститут дистанційного навчання. – К. : Унівеситет "Україна", 2007. – 288с.
2. Климишин О.С. Наукові основи природничої музейної діяльності // Наук. зап. Держ. природозн. музею НАН України. – Львів, 2000. – Т. 15. – С. 11 – 21.
3. Лисікова Г. С. Музей і відвідувач: психолого-соціологічні дослідження / Г. С. Лисікова // Музей на рубежі епох: минуле, сьогодення, перспективи (матеріали ювілейної міжнар. наук.-практич. конф.). – К., 1999. – С. 26–27.
4. Науковий проект – перша і головна частина проектування музейної експозиції: Методичні рекомендації / Львів. іст. музей. – Львів, 1995. – 13 с.
5. Тверская Д.И. Основные направления, виды и особенности научно-исследовательской работы в музеях // Муз. дело в СССР. – 1977. – №11. – С. 9 – 16.
6. Шевченко Віталій Володимирович, Ломачинська Ірина Миколаївна. Музеєзнавство: навч. посіб. для дистанц. навч. / Відкритий міжнародний ун-т розвитку людини "Україна". Інститут дистанційного навчання. – К. : Унівеситет "Україна", 2007. – 288с.
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).