Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Музеї та залучення громади

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.00.O.41
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Кузьмин Р.Я., к.і.н.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
оволодіти знаннями про комунікацію між органами влади, громадськими організаціями та музеями; сформулювати важливість залучення громадськості до музейної галузі через недержавні організації, які покликані сприяти розвитку музеїв; вміти аналізувати інституційні та індивідуальні труднощі, з якими пов'язана тісна співпраця музеїв та суспільства, а також розробляти стратегії їх подолання; вміння встановлювати партнерські взаємовідносини між музеями та місцевими громадами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Історія музеїв світу
Історія музеїв України
Короткий зміст навчальної програми:
співпраця музеїв із громадськими організаціями, з метою покращення комунікації та отримання прибутку для інвестування в розвиток; концепція “екомузею”; залучення громадськості до повсякденної діяльності музею.
Рекомендована література:
1. Аартс Г. Що таке музей? / Герман Аартс // Музей: менеджмент і освітня діяльність. – Львів: Літопис, 2009. – С.16-22.
2. Беллэг-Скальбер М. Участие населения в работе экомузея // Museum. – 1985. – № 148. – С.14-17.
3. Вайдахер Ф. Загальна музеологія: посібник. – Львів: Літопис, 2005. – 630 с.
4. Ковальчук Є. Музей у сучасному світі: розробка наукової концепції // Волинський музейний вісник. – 2012. – Вип.3. – С.17-22.
5. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів. – Київ: ВД “Стилос”, 2010. – 528 с.
6. Мастеница Е. Н. Музей в системе современной культуры // Россия в XXI веке: прогнозы культурного развития. Качество жизни на рубеже тысячелетий. “Антропологические чтения – 2005”. Сборник научных трудов по материалам научной конференции. – Екатеренбург: АМБ, 2005. – С.192-193. Режим доступу: http://www.bvahan.com/museologypro/muzeevedenie.asp?li2=10&c_text=2
7. Музей: менеджмент і освітня діяльність / Упор. Герман Аартс, Зеновій Мазурик. – Львів: Літопис, 2009. – 224 с.
8. Никонов А.А. Музей как инструмент формирования корпоративного имиджа // Вторая жизнь музея: возрождение утраченного и воплощение нереализованног: cборник статей / Ред. Н. И. Сергеева, Е. Н. Мастеница. – СПб: Изд-во СПбГУКИ, 2012. – С.118-120.
9. Ривьер Ж. А. Эволюционное определение экомузея // Museum. – 1985. – № 148. – С.2-4.
10. Рябчикова Ф. Музеї і місцева громада: шляхи взаємодії // Волинський музейний вісник: науковий збірник / Упор. А. Силюк. – Луцьк, 2015. – Вип. 7. – С. 102–107.
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (залік).