Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Запобігання конфліктів та професійна етика

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.7
Кількість кредитів: 7
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доц. Школяр Мар’яна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
- Використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності;
- Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
- Визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
- Аналізувати ефективність соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах компетентності;
- Визначати зміст співпраці з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення;
- Пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
- Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги;
- Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців;
- Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Загальна соціологія
кореквізити: -
• Система соціального захисту в Україні
• Соціально-психологічні аспекти спілкування в професійній діяльності

Короткий зміст навчальної програми:
Конфлікт як соціальний феномен. Атрибути, функції та наслідки соціальних конфліктів. Різноманітність конфліктів у соціальному житті. Типи конфліктів. Системно-структурні характеристики конфлікту. Системно-генетичні характеристики конфлікту. Динаміка конфлікту. Управління конфліктами. Стратегії та тактики поведінки у конфлікті. Принципи і правила професійної етики та ефективного спілкування у запобіганні конфліктів. Запобігання конфліктів з громадянами/клієнтами засобами ефективного спілкування. Асертивна поведінка як метод запобігання конфліктів у колективі. Стратегії управління стресом в професійній діяльності. Сутність, правила та способи розв’язання і врегулювання конфліктів. Принципи та процедури розв’язання конфліктів. АРС. Переговори у вирішенні конфліктів. Стилі переговорів.
Рекомендована література:
1. Василевська Т. Е. Етика державних службовців і запобігання конфлікту інтересів : навч.- метод. Матеріали. К. : НАДУ, 2013. 76 с.
2. Василевська Т. Е., Саламатов В. О., Марушевський Г. Б. Етика державного управління : підручник. К. : НАДУ, 2015. 204 с
3. Гірник А.М. Основи конфліктології. Навчальний посібник для студ.вищ. навч.закл. К.: Києво-Могилянська академія, 2010. 222с.
4. Захарчин Г. М., Винничук Р. О. Управління конфліктами. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 160 с.
5. Суть конфлікту та альтернативні підходи до його вирішення. Робочий зошит з курсу «Соціологія конфлікту» та «Соціальна взаємодія: солідарність і конфлікт» для студентів освітніх програм спеціальності 231 «Соціальна робота» та 054 «Соціологія» / Л.Д. Климанська, Н.М.Гайдук, М.В. Школяр, О.Я. Бік. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 112с.
Методи і критерії оцінювання:
• робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)