Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Запобігання конфліктів та професійна етика

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.70
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доц. Школяр Мар’яна Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати: передумови виникнення, сутність, типи, структуру, етапи розвитку, наслідки та функції соціальних конфліктів; особливості запобігання, регулювання та вирішення соціальних конфліктів на основі застосування принципів професійної етики.
• уміти: визначати генетичні, динамічні, структурні, типологічні та функціональні характеристики конфлікту; аналізувати конкретну конфліктну ситуацію, складати карту конфлікту, вказуючи на позиції та інтереси, цінності сторін; обирати та оцінювати доцільність відповідного стилю або системи стилів поведінки у конфліктній ситуації; розробляти систему профілактики конфліктів, визначати принципи аналізу ситуацій, що спонукають до конфліктів; організовувати переговори, дотримуючись принципів та правил; здійснювати процес фасилітації роботи групи, громади для досягнення консенсусу, спільного рішення, застосовувати різноманітні методики (мозкового штурму, діалогу, візуального бачення проблеми та її вирішення, визначення пріоритетів, планування спільних завдань, аналіз спільного рішення); забезпечувати умови розвитку громади та організації, спроможної запобігати конфліктам та розв’язувати їх.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Загальна соціологія;
• Міжособистісне спілкування
Короткий зміст навчальної програми:
Конфлікт як соціальний феномен. Атрибути та функції соціальних конфліктів. Різноманітність конфліктів у соціальному житті. Типи конфліктів. Анатомія конфлікту. Конфліктна взаємодія як процес. Стратегії та тактики поведінки у конфлікті. Асертивна поведінка як метод запобігання конфліктів у колективі. Сутність профілактики та передумови успішності запобігання конфліктів. Запобігання конфліктів з громадянами/клієнтами засобами ефективного спілкування. Професійний стрес: причини, прояви та стратегії подолання. Сутність, правила та способи розв’язання і врегулювання конфліктів. Принципи та процедури розв’язання конфліктів. АРС.
Рекомендована література:
• Альтернативні підходи до розв’язання конфліктів: теорія і практика застосування / Уклад.: Н.Гайдук, І.Сенюта, О.Бік, Х.Терешко. – Львів: ПАІС, 2007. – 296 с.
• Величко О. Управління конфліктами та стресом. Посібник для працівників апарату суду./О. Величко, Т.Янковська – Київ, 2010. – 192 с.
• Гірник А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження. 2-е видання / А. Гірник, А. Бобро. - К.: Вид.Соломії Павличко "Основи", 2004.- 172 с.
Методи і критерії оцінювання:
• (40 %) - поточний контроль: робота на практичних заняттях, індивідуальна контрольна робота; (60%) - екзамен.