Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Методика викладання соціології
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.O.1
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: проф. Коваліско Наталя Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
ЗН 6. Можливостей соціотехнічних технологій, зокрема в галузі управління, регулювання актуальних суспільних проблем та комунікації;
ЗН 8. Педагогічних методик викладання соціогуманітарних наук;
ЗН 9. Посадових обов’язків працівників державної служби, органів місцевого самоуправління, науково-дослідницьких та навчальних установ;
ЗН 10. Інформаційних технологій та охорони праці в галузі, необхідні для фахової роботи.
УМ 1.Застосовувати базові навички викладання соціології у навчальних закладах;
УМ 3.Системно та критично мислити, застосовувати творчі здібності для формування нових ідей, відкриття нових евристичних можливостей;
УМ 9.На практиці застосовувати навички інформаційних технологій, необхідні для фахової роботи;
КОМ 1.Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою);
КОМ 2.Базові навички фахової комунікації, необхідні для пошуку та аналізу наукової інформації;
КОМ 7.Навики застосування у фахових комунікаціях сучасних мультимедійних технологій (Power Point та ін.)
АіВ 3. Базові навики педагогічної та просвітницької роботи;
АіВ 4. Відповідальність за прийняття фахових рішень.
ЗН 8. Педагогічних методик викладання соціогуманітарних наук;
ЗН 9. Посадових обов’язків працівників державної служби, органів місцевого самоуправління, науково-дослідницьких та навчальних установ;
ЗН 10. Інформаційних технологій та охорони праці в галузі, необхідні для фахової роботи.
УМ 1.Застосовувати базові навички викладання соціології у навчальних закладах;
УМ 3.Системно та критично мислити, застосовувати творчі здібності для формування нових ідей, відкриття нових евристичних можливостей;
УМ 9.На практиці застосовувати навички інформаційних технологій, необхідні для фахової роботи;
КОМ 1.Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою);
КОМ 2.Базові навички фахової комунікації, необхідні для пошуку та аналізу наукової інформації;
КОМ 7.Навики застосування у фахових комунікаціях сучасних мультимедійних технологій (Power Point та ін.)
АіВ 3. Базові навики педагогічної та просвітницької роботи;
АіВ 4. Відповідальність за прийняття фахових рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Кореквізити:
- Актуальні проблеми соціогуманітарних наук
- Соціологія соціології
- Актуальні проблеми соціогуманітарних наук
- Соціологія соціології
Короткий зміст навчальної програми:
Методикa викладання як педагогічна наука. Особливості компетентнісного підходу до викладання соціологічних дисциплін. Підготовка до проведення навчального заняття з соціології. Методика проведення лекції з соціології. Методика проведення практичного заняття з соціології. Проведення навчальних занять з загальної соціології. Проведення навчальних занять з історії соціології. Проведення навчальних занять з соціологічних проблем вивчення громадської думки. Правила спілкування викладача та студентів. Активізація пізнавальної діяльності студентів. Науково-дослідна і самостійна робота студентів. Новітні методики навчання та можливості їх використання у викладанні соціології. Академічна доброчесність та викладання соціологічних дисциплін. Особливості проведення лекцій для нестудентської аудиторії.
Рекомендована література:
1. Козлакова Г. О. Інформаційно-програмне забезпечення дистанційної освіти: зарубіжний і вітчизняний досвід. – К.: Просвіта, 2002. – 230 с.
2. Малахова Ж.Д. Викладання соціології: досвід інноваційних прийомів. Навч. посіб. / Ж.Д.Малахова, В.М. Овчеренко. – К.: ЦУП, 2008. – 280 с.
3. Нетрадиционные методы преподавания социологии. Учебно-методическое пособие для преподавателей / под ред. М.Д.Ковальовой. – Харьков, 1997. – 187 с.
4. Социология в аудитории: искусство преподавания. – Харьков.: Издательский центр Харьковского национального университета им. В.Н.Каразина, 2003. – 303 с.
5. Теоретико-методичні засади викладання предметів гуманітарного циклу в апрофесійно-технічних навчальних закладах / за ред. Васяновича Г.П.. – Львів: Укр. технології, – 2003. – 220 с.
6. Хижняк Л.М. Оцінка якості викладання соціологічних дисциплін як складова управління інноваціями в соціологічній освіті // Збірник наукових праць ДонДУУ: «Соціологія управління». Серія «Спеціальні та галузеві соціології». Т. VI. – Донецьк: ДонДУУ, – 2005. – С. 98-106.
2. Малахова Ж.Д. Викладання соціології: досвід інноваційних прийомів. Навч. посіб. / Ж.Д.Малахова, В.М. Овчеренко. – К.: ЦУП, 2008. – 280 с.
3. Нетрадиционные методы преподавания социологии. Учебно-методическое пособие для преподавателей / под ред. М.Д.Ковальовой. – Харьков, 1997. – 187 с.
4. Социология в аудитории: искусство преподавания. – Харьков.: Издательский центр Харьковского национального университета им. В.Н.Каразина, 2003. – 303 с.
5. Теоретико-методичні засади викладання предметів гуманітарного циклу в апрофесійно-технічних навчальних закладах / за ред. Васяновича Г.П.. – Львів: Укр. технології, – 2003. – 220 с.
6. Хижняк Л.М. Оцінка якості викладання соціологічних дисциплін як складова управління інноваціями в соціологічній освіті // Збірник наукових праць ДонДУУ: «Соціологія управління». Серія «Спеціальні та галузеві соціології». Т. VI. – Донецьк: ДонДУУ, – 2005. – С. 98-106.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)