Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Соціологічний аналіз документів

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.E.24
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ас.Бойко Ірина Ігорівна.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
ЗН 1. Принципів та методології наукових досліджень в сфері суспільних відносин, суспільних комунікацій, суспільно-політичних та соціокультурних процесів на регіональному, національному та міжнародному рівнях;
УМ 2.Аналізувати, пояснювати та прогнозувати актуальні процеси у суспільній сфері, зокрема, на регіональному та глобальному рівнях;
УМ 3.Системно та критично мислити, застосовувати творчі здібності для формування нових ідей, відкриття нових евристичних можливостей;
КОМ 4.Базові навики оформлення наукових публікацій;
КОМ 5.Базові навики оформлення звітів про проведення емпіричних, прикладних досліджень;
АіВ 1. Базові навики самостійної науково-дослідницької роботи
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити:
PR та соціально-психологічні технології в організації
Кореквізити:
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Короткий зміст навчальної програми:
полягає у тому, щоб дати студентам системні знання про особливості соціологічного аналізу документів: про інтегральне поняття соціальноі? інформаціі? та соціологічного документа, основні соціологічні парадигми аналізу документів, методологічні підходи та соціологічні методи аналізу документів. Ознаи?омлення студентів зі спектром західних та вітчизняних соціологічних концепціи?, де відображено сутність теоретичних і методологічних підходів до розуміння і дослідження документальних джерел. Методичні особливості соціологічного аналізу документів, особливості формування дослідницьких стратегіи?, формування програми дослідження та застосування конкретних методів.
Рекомендована література:
1. Keller R. Entering Discourses: A New Agenda for Qualitative Research and Sociology of Knowledge / Reiner Keller // Qualitative Sociology Review, 2012. - volume VIII(2). – p. 46-75
2. Keller, Reiner Analysing Discourse. An Approach From the Sociology of Knowledge [Електронний ресурс] / Reiner Keller. - Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research. – 2005. - Volume 6, No. 3, Art. 32. – Режим доступу: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0503327.
3. Gamson, W.A. and A. Modigliani 1989. 'Media Discourse and Public Opinion on Nuclear Power: A Constructionist Approach,' American Journal of Sociology 95 (1): 1-37: 5;
4. Йоргенсон М. В., Филиппс Дж. Дискурс – анализ. Теория и метод /М. В. Йоргенсон, Л. Дж. Филлипс / Пер. с англ.; 2 изд.; изд-во «Гуманитарный центр», 2008.
5. Дьякова Е.Г. Теория дискурса в британской школе культурных исследований / Е.Г. Дьякова // Современные теории дискурса: мультидисциплинарный анализ. Серия «Дискурсология». – Екатеринбург : Издательский дом «Дискурс-Пи», 2006. – № 1. – 210
6. Ван Дейк Т. Анализ новостей как дискурса // Коммуникативные стратегии культуры. Хрестоматия по курсу «Введение в теорию коммуникации». Новосибирск: НГУ, 2003. С. 107- 131.
5. Дмитриев А. В. Слухи как объект социологического исследования // Социологические исследования. — 1995. — No 1. — С. 6-10.
6. Дридзе Т.М. Информативно-целевои? анализ содержания текстовых источников // Методы сбора информации в социологических исследованиях. – М.: Наука, 1990. – Кн. 2. – 224 с.
7. Дридзе Т.М. Социальная коммуникация как текстовая деятельность в семиопсихологии // Общественные науки и современность. – 1996. – No 3. – С. 145 – 152.
8. Слово в деи?ствии. Интент-анализ политического дискурса / Под. ред. Т. Н. Ушаковои?, Н. Д. Павловои?. – СПб.: Алетеи?я, 2000. – 316 с.
9. Штомпка П. Визуальная социология. Фотография как метод исследования: Учеб. – М.: Логос, 2007. – 168 с.
10. Ядов В. А. Стратегии и методы кчественного анализа данных // Социология: методология, методы, математические модели. — 1991. — No 1. — С. 14 – 31.
Методи і критерії оцінювання:
лекції, презентації, інтерактивні семінарські та практичні заняття з використаням онлайн-ресурсів (40%)
Контрольний захід (60%)