Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Соціальне прогнозування

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.O.9
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент Сметаніна Олена Олександрівна, асистент Когут Віталій Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
ЗН 7. Сутності соціальних проблем сучасного суспільства;
УМ 2. Аналізувати, пояснювати та прогнозувати актуальні процеси у суспільній сфері, зокрема, на регіональному та глобальному рівнях;
УМ 8. Застосовувати навички прогнозування та регулювання соціальних проблем;
КОМ 6. Базові навики опрацювання практичних рекомендацій соціотехнічного характеру;
АіВ 4. Відповідальність за прийняття фахових рішень.

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Кореквізити:
• Актуальні проблеми соціогуманітарних наук
• Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Cутність соціального прогнозування; типологія прогнозів, прогностичні принципи та ефекти; методологія та методика соціального прогнозування; побудова вихідної (базової) моделі прогнозованого об'єкта методами системного аналізу; сутність соціального моделювання; соціальна експертиза; прогнозування глобальних соціальних змін; соціально-економічне та політичне прогнозування.
Рекомендована література:
Євдокимова І. А. Соціальне прогнозування: Навчально-методичний посібник для студентів соціологічного факультету. – Х.: Харківський національний університет імені В.
Згуровський М. З. Системна методологія передбачення. — К.: Політехніка, 2001. — 50 с.
Матвієнко В. Я. Прогностика. – К.: Українські пропілеї, 2000. – 484 с.
Н. Каразіна, 2009. – 80 с.
Скуратівський В. А., Шевченко М. Ф. Соціальні системи та соціологічні методи дослідження: Навч. посіб. — К.: Вид-во УАДУ, 1998. — 188 с.
Бестужев-Лада И. В., Наместникова Г. А. Социальное прогнозирование: курс лекций / И. В. Бестужев-Лада, Г. А. Наместникова. – М. : Педагогическое общество России; 2002. – 157 с.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (40 %): індивідуальна письмова робота «Програма прогнозного дослідження», виконання практичних завдань, усне опитування.
Підсумковий контроль (60 %, екзамен): тестування.