Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Теорія держави і права (курсова робота)

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.18
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Теорії та філософії права, конституційного та міжнародного права
Лектор: Керівники курсових робіт
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1.Повинні знати:
на понятійному рівні: предмет, методологію теорії держави і права, основні категорії та поняття цієї науки, загальні закономірності державно-правового розвитку України, визначальні умови оптимального поєднання сучасного, новітнього державно-правового матеріалу із традиційними розробками, що вже стали класичними для вітчизняного державознавства і правознавства;
на фундаментальному рівні: зміни, що під впливом нових фактів і обставин відбулися у ставленні соціальних суб’єктів до таких політико- правових за своєю природою явищ, інститутів та установ, як правова держава, принцип поділу влади, інститут приватної власності, багатопартійність і множинність (плюралізм) ідеологій тощо;
на практично-творчому рівні: фундаментальні, основоположні поняття про державу і право, законність і конституційність, правотворчість і правозастосування, правопорушення і правомірну поведінку, зрештою, про місце і роль держави і права у житті суспільства та політичної системи.
2.Повинні вміти:
на репродуктивному рівні: демонструвати розуміння механізму, причин і наслідків державно-правового розвитку України в контексті сучасних державотворчих і правотворчих процесів, аналізувати нормативні акти і правильно застосовувати їх у практиці, юридично грамотно оцінювати правові явища й інституції, масштабно мислити правовими категоріями;
на евристичному рівні: готувати наукову роботу у вигляді курсового дослідження, самостійно працювати з першоджерелами та науковою літературою, формулювати власну професійну позицію у правоохоронній та громадській діяльності, опираючись на проблемно-теоретичні засади держави і права;
на творчому рівні: аналізувати наукові позиції у різних джерелах та вміти мотивувати власні висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Теорія держави і права
Філософія права
Конституційне право України
Юридична деонтологія

Короткий зміст навчальної програми:
У науці про суспільство теорія держави і права займає особливе місце, обумовлене її специфічним об'єктом вивчення — державою і правом, як самостійними, але органічно взаємопов'язаними між собою важливими сферами суспільного життя. Предметом науки є сукупність закономірностей та особливостей явищ об'єктивної дійсності чи теоретичних знань, які вивчаються цією наукою. Теорія держави і права– це система узагальнених знань про основні і загальні закономірності розвитку держави і права, про виникнення, сутність, призначення, функціонування й розвиток державно-правових явищ. Предмет теорії держави і права створюється практично всією системою юридичних наук, що пояснюється тим, що галузеві й інші юридичні науки вивчають окремі аспекти держави і права, їхню історію і не дають узагальнених теоретичних знань про елементи і складові держави і права. Предметом теорії держави і права є загальні та специфічні закономірності виникнення, розвитку і функціонування держави і права, їхніх окремих елементів, а також органічно пов'язані з ними інші соціальні явища і процеси. Сама теорія держави і права як юридична наука є системою об'єктивних знань про ці загальні та специфічні закономірності, їхні окремі елементи та органічно пов'язані з ними соціальні явища і процеси.
Рекомендована література:
1. Актуальні проблеми теорії держави та права : навч. посіб. / Є.В. Білозьоров, Є. О. Гіда, А. М. Завальний та ін.; за заг ред. Є. О. Гіди. – К. : ФОП О. С. Ліпкан, 2010. – 260 с.
2. Бостан С. Теорія держави та права: Навч. посіб. / С. Бостан– Запоріжжя, 2013.
3. Васильєва А.С. Теорія держави та права: Підручник./ А.С. Васильєва– Київ, 2010. – 464 с.
4. Горун О.В. Теорія держави та права: Навч. Посібник. / О.В. Горун– Київ, 2011. – 216 с.
5. Загальна теорія держави і права : підручник / За ред.: М. В. Цвік, О. В. Петришин, Нац. юрид. акад. України ім. Я. Мудрого. – Х. : Право, 2011. – 584 с.
6. Кравчук М.В. Теорія держави і права : (опорні конспекти) : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / М.В. Кравчук ; Міністерство освіти і науки України, Тернопільський національний економічний університет, Юридичний факультет, Кафедра теорії та історії держави і права. - Тернопіль : ТНЕУ, 2016.- 523 с.
7. Кравчук С. Й. Основи теорії держави і права : навчальний посібник / С.Й. Кравчук. Хмельницький : ХНУ, 2016.- 191 с.
8. Кельман М. С., Мурашин О. Г. . Загальна теорія держави і права: Підручник. – К.: Кондор, 2008. – 477 с.
9. Коталейчук С.П. Теорія держави та права в запитаннях і відповідях : Навч. посіб. / С.П. Коталейчук, П.Я. Пісной. – К. : КНТ, 2011. – 560 c.
10. Лук’янов Д. В. Теорія держави і права : посібник для підготовки до державних іспитів / [Д.В. Лук’янов, С.П. Погребняк, Г.О. Христова] ; за загальною редакцією О.В. Петришина. - Харків : Право, 2012. - 189, [1] c.
11. Луць Л.А. Загальна теорія держави та права: Навч.-метод. посіб. (за кредитно-модульною системою). – Київ: Атіка, 2012. – 411с.
12. Рабинович П. М. Основи загальної теорії держави та права. — К.: Атіка, 2001. — 98 с.
13. Скакун О. Ф. Теорія права і держави : підручник / О.Ф. Скакун ; Міністерство освіти і науки України. - Київ : Правова єдність, 2009. - 519 с. : іл.
14. Теорія держави та права : підручник / Є.О. Гіда, Є.В. Білозьоров, А.М. Завальний та ін.; за заг. ред. Є.О. Гіди. – К. : ФОП О.С. Ліпкан, 2011. – 576 с.
15. Хахуліна К. С. Теорія держави і права : в схемах та визначеннях : навчальний посібник / К.С. Хахуліна, В.А. Малига, І.В. Стаднік. - Донецьк : Донбас, 2011.- 340 с. : іл.
16. Шмоткін О.В. Теорія держави і права : підручник / О.В. Шмоткін ; Національна академія Служби безпеки України. - Київ : Національна академія Служби безпеки України, 2016. – 431 с.
Методи і критерії оцінювання:
Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів.
Основними умовами одержання оцінки є такі:
100-88: Курсова робота виконана вчасно, самостійно, забезпечує повне розкриття теми. Вірно визначено предмет, об’єкт дослідження. Мета та завдання чітко окреслені та реалізовані у дослідженні. Автор використовує сучасні аналітичні та методологічні інструментарії. Робота містить елементи новизни та характеризується високою якістю і глибиною теоретико-методологічного аналізу, критичного огляду літературних джерел, наявністю наукової проблематики. Узагальнення і висновки базуються на якісно опрацьованій інформаційній базі, що дозволяє чітко визначити авторську позицію. У роботі розроблені суттєві аспекти впровадження рекомендацій.
Відповідь аргументована, проілюстрована бездоганно оформленими наочними матеріалами, свідчить про формулювання власної думки студента щодо предмету дослідження та є логічною, повною. Відповіді на питання правильні та стислі.
87-71: Курсова робота виконана вчасно, теоретичні узагальнення та висновки аналітичної частини, в основному, правильні. Проте, існують несуттєві недоліки у виявлені логічності зв’язку заходів, що пропонуються для вирішення проблем, обґрунтування, що впливає на глибину особистого аналізу студентом фактичної інформації. Застосування сучасного аналітичного інструментарію обмежено. Подані у роботі авторські пропозиції в повній мірі не містять аналітичного обґрунтування доцільності їх реалізації.
Відповідь студента насичена фактичною інформацією, що відображає відповідні результати проведеного дослідження. Відповіді на питання правильні, але не завжди повні чи конкретні.
70-50: Тема роботи в основному розкрита, але мають місце недоліки змістовного характеру. Теоретико-аналітична частина та пропозиції обґрунтовано непереконливо, відсутні аргументовані авторські узагальнення та висновки. Є зауваження щодо логічності та послідовності викладеного матеріалу, який носить переважно описовий характер. Робота недбало оформлена.
Студент не володіє окремими питаннями теми, не всі відповіді на запитання правильні або повні. Наочні матеріали не в повній мірі відображають зміст виконаної роботи.
49-0: Відсутня логіка у побудові структури дослідження. В роботі відсутнє розуміння мети, завдань, предмету дослідження. Назви окремих розділів не відповідають їх змісту. Теоретичний аналіз та визначення стану процесів, що є предметом розгляду мають компіляційний характер, відсутні посилання на використані літературні джерела. Відсутні самостійність суджень у запропонованих рекомендацій і пропозиції.
Оформлення роботи має суттєві недоліки.
Доповідь не відображає зміст виконаної роботи, більшість відповідей на питання неправильні, студент не володіє предметом дослідження. Наочні матеріали до захисту роботи відсутні.
Робота до захисту не допускається: Роботу подано з порушенням строків, установлених регламентом. Відгук наукового керівника негативний. Студент не володіє поданим матеріалом, не орієнтується у предметі дослідження. Порушена логіка представленого матеріалу. Назви розділів не відповідають змісту. Змістовне наповнення розділів не пов’язано між собою.
Оформлення роботи не відповідає вимогам.