Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Судова риторика
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.32
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Теорії та філософії права, конституційного та міжнародного права
Лектор: Сковронський Дмитро
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1.Повинні знати:
на понятійному рівні: основні тенденції розвитку судової риторики , правові явища, культурологічні концепції у праві, місце і роль юриста у суспільстві;
на фундаментальному рівні: зміст судової риторики , її принципи, функції та компоненти; співвідношення судової риторики з правничою етикою та професійною культурою юриста; мотиви виникнення внутрішнього імперативу службового обов’язку; чинники та фактори, які визначають модель сучасного юриста, як в нашій державі так і в інших державах (порівняльний аналіз);
на практично-творчому рівні: вимоги, які ставляться до особи юриста в незалежній демократичній Україні, причини неправомірної поведінки юристів, проблеми створення професійно-етичного кодексу юриста, ставлення громадськості до юристів.
2.Повинні вміти:
на репродуктивному рівні: реалізувати вимоги держави щодо формування у юристів високої професійної культури, на основі здобутих теоретичних знань висловлювати свої думки, почуття, погляди на різні поставленні проблеми під час вивчення курсу, полемізувати та здійснювати пошукову роботу при вирішенні тих чи інших питань дисципліни;
на евристичному рівні: готувати наукові повідомлення та реферати, формувати власну точку зору в судовій риториці;
на творчому рівні: формувати власну точку зору і внутрішнє переконання професійного світобачення юриста, впроваджувати, на принципі правового почуття, духовний зміст законів та інших нормативно правових документів у практику, виділяти в правових та не правових явищах внутрішній і зовнішній імператив службового обов’язку.
на понятійному рівні: основні тенденції розвитку судової риторики , правові явища, культурологічні концепції у праві, місце і роль юриста у суспільстві;
на фундаментальному рівні: зміст судової риторики , її принципи, функції та компоненти; співвідношення судової риторики з правничою етикою та професійною культурою юриста; мотиви виникнення внутрішнього імперативу службового обов’язку; чинники та фактори, які визначають модель сучасного юриста, як в нашій державі так і в інших державах (порівняльний аналіз);
на практично-творчому рівні: вимоги, які ставляться до особи юриста в незалежній демократичній Україні, причини неправомірної поведінки юристів, проблеми створення професійно-етичного кодексу юриста, ставлення громадськості до юристів.
2.Повинні вміти:
на репродуктивному рівні: реалізувати вимоги держави щодо формування у юристів високої професійної культури, на основі здобутих теоретичних знань висловлювати свої думки, почуття, погляди на різні поставленні проблеми під час вивчення курсу, полемізувати та здійснювати пошукову роботу при вирішенні тих чи інших питань дисципліни;
на евристичному рівні: готувати наукові повідомлення та реферати, формувати власну точку зору в судовій риториці;
на творчому рівні: формувати власну точку зору і внутрішнє переконання професійного світобачення юриста, впроваджувати, на принципі правового почуття, духовний зміст законів та інших нормативно правових документів у практику, виділяти в правових та не правових явищах внутрішній і зовнішній імператив службового обов’язку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Теорія держави і права Культурологія права
Соціологія права
Філософія права
Соціологія права
Філософія права
Короткий зміст навчальної програми:
Судова риторика - це філософсько-правова наука про мислиннєво-мовленнєву діяльність, спрямовану на переконання, вплив та досягнення цілей у процесі мовної комунікації.
Майстерне володіння судовою риторикою виробляє у студентів уміння й навики аналізувати та продукувати тексти різного типу відповідно до мети, призначення й умов спілкування в процесі їх майбутньої роботи.
Вивчення майстерності володіння словом, загальної ерудиції, уміння публічно говорити, творче осмислення існуючого арсеналу прийомів і методів по роботі з підготовкою до судових промов є необхідним елементом гуманітарної освіти в цілому і важливою частиною професійної підготовки правознавця.
Судова риторика як сфера, що охоплює всі форми моральних вимог, дозволяє внутрішньо збагнути суть професії, здатна розвинути великий резерв здібностей майбутнього правника і логіку професійних дій, етику мислення тощо.
Рекомендована література:
1. Гончарова О. М. Античне красномовство як дискурсивний феномен культури . - К. : НАКККіМ, 2011. — 271 с.
2. Грицаєнко Л.М. Основи красномовства : навч. посіб. - К. : КНУТД, 2013. - 245 с.
3. Каньоса П.С. Риторика : навч. посіб.; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Зволейко Д. Г. [вид.], 2011. - 207 с.
4. Куньч З. Й. Українська риторика: історія становлення і розвитку : навч. посіб. - М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т ”Львів. політехніка”. — Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2011. — 247 с.
5. Молдован В. В. Судова риторика: теорія і практика : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. - М-во освіти і науки України.— 2-ге вид., переробл. і допов. — К. : Юрінком Інтер, 2010. — 491 с.
6. Олійник О. Б. Правова риторика : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. — К. : Кондор, 2010. — 165 с.
7. Ораторське мистецтво : навч.-метод. посіб. / [авт.-уклад.: І. М. Плотницька та ін.], за ред. І. М. Плотницької, О. П. Левченко, Нац. акад. держ. упр. при Президентові України.— 2-ге вид., стер. -К. : НАДУ, 2011. — 126 с.
8. Ораторське мистецтво : підручник , за ред. М. П. Требіна, Г. П. Клімової. — Х. : Право, 2013. — 207 с.
9. Осипова Н.Б., Воднік В.Д., Клімова Г.П. Ораторське мистецтво: Навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. юрид. спец. – Х.: Одіссей, 2007. – 144 с.
10. Павленко Ю.В. Занимательная риторика. Страницы истории. Жанры красноречия. Культура ораторской речи . - К. : Павленко, 2013. - 343 с.
11. Пинтосевич И. Уверенность в себе и ораторское мастерство. – К. : ВКФ ?Триада?, 2013. – 272 с.
12. Рогожкин О. В. Риторика: загальна, судова, оперативна: підруч. для студ. і курсантів юрид. спец. — Донецьк : Донец. юрид. ін-т МВС України, 2012. — 298 с.
2. Грицаєнко Л.М. Основи красномовства : навч. посіб. - К. : КНУТД, 2013. - 245 с.
3. Каньоса П.С. Риторика : навч. посіб.; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Зволейко Д. Г. [вид.], 2011. - 207 с.
4. Куньч З. Й. Українська риторика: історія становлення і розвитку : навч. посіб. - М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т ”Львів. політехніка”. — Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2011. — 247 с.
5. Молдован В. В. Судова риторика: теорія і практика : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. - М-во освіти і науки України.— 2-ге вид., переробл. і допов. — К. : Юрінком Інтер, 2010. — 491 с.
6. Олійник О. Б. Правова риторика : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. — К. : Кондор, 2010. — 165 с.
7. Ораторське мистецтво : навч.-метод. посіб. / [авт.-уклад.: І. М. Плотницька та ін.], за ред. І. М. Плотницької, О. П. Левченко, Нац. акад. держ. упр. при Президентові України.— 2-ге вид., стер. -К. : НАДУ, 2011. — 126 с.
8. Ораторське мистецтво : підручник , за ред. М. П. Требіна, Г. П. Клімової. — Х. : Право, 2013. — 207 с.
9. Осипова Н.Б., Воднік В.Д., Клімова Г.П. Ораторське мистецтво: Навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. юрид. спец. – Х.: Одіссей, 2007. – 144 с.
10. Павленко Ю.В. Занимательная риторика. Страницы истории. Жанры красноречия. Культура ораторской речи . - К. : Павленко, 2013. - 343 с.
11. Пинтосевич И. Уверенность в себе и ораторское мастерство. – К. : ВКФ ?Триада?, 2013. – 272 с.
12. Рогожкин О. В. Риторика: загальна, судова, оперативна: підруч. для студ. і курсантів юрид. спец. — Донецьк : Донец. юрид. ін-т МВС України, 2012. — 298 с.
Методи і критерії оцінювання:
Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК.
Семінарські заняття проводяться з основних, найбільш важливих тем та розділів судової риторики. На основі активної форми навчання закріплюється теоретичний матеріал, навички та уміння, творчі здібності, формується психологічна готовність до майбутньої юридичної діяльності.
Самостійна робота планується як форма навчання, що має на меті надання допомоги у вивченні запропонованої літератури, у пошуках відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу. Ця форма роботи є основною для студентів.
СК проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, в терміни передбачені графіком навчального процесу Університету.
Залік – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
На залік виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішенні практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни.
Поточний бал за практичні заняття – 40. Індивідуальне завдання – 30. Контрольна робота – 30. Разом на дисципліну – 100 балів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК.
Семінарські заняття проводяться з основних, найбільш важливих тем та розділів судової риторики. На основі активної форми навчання закріплюється теоретичний матеріал, навички та уміння, творчі здібності, формується психологічна готовність до майбутньої юридичної діяльності.
Самостійна робота планується як форма навчання, що має на меті надання допомоги у вивченні запропонованої літератури, у пошуках відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу. Ця форма роботи є основною для студентів.
СК проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, в терміни передбачені графіком навчального процесу Університету.
Залік – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
На залік виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішенні практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни.
Поточний бал за практичні заняття – 40. Індивідуальне завдання – 30. Контрольна робота – 30. Разом на дисципліну – 100 балів.