Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Кримінальний процес

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.36
Кількість кредитів: 7
Кафедра: Кримінальне право і процес
Лектор: Проф. Канцір Володимир
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Студенти повинні знати:
- історію розвитку процесуального права та його витоків;
- чинне кримінальне процесуальне законодавство;
- наукові концепції та тенденції щодо процесуального права в Україні;
- гарантії, функції й форми кримінального провадження;
- процесуально – правовий зміст стадії кримінального процесу;
- основні процесуальні строки та витрати;
- поняття та види суб’єктів (учасників) кримінального провадження їх процесуальне становище;
- закордонний довід щодо провадження досудового розслідування та судового розгляду та їх удосконалення.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:
- правильно розуміти і застосовувати норми кримінального процесуального закону;
- формулювати різнопланові рекомендації, що стосуються усього провадження у справі;
- розробляти способи і методи доказування й встановлення істини у кримінальних справах на практиці;
- складати процесуальні документи, знати їх зміст та структуру;
- аналізувати теоретичні розробки у сфері процесуального права та робити самостійні висновки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Кримінальне право,
Кримінально-виконавче право.

Криміналістика, Адвокатура
Короткий зміст навчальної програми:
«Кримінальний процес» як навчальна дисципліна належить до фундаментальних, нормативних, обов'язкових, професійно-орієнтованих юридичних дисциплін і посідає провідне місце у професійній підготовці юристів. Навчальна дисципліна будується на базі процесуального права, практики його застосування і науки кримінального процесу. Вона вивчає чинне процесуальне законодавство, процесуальну діяльність і процесуальні правовідносини, теорію й історію кримінального процесу. Траєкторією моніторингу для вивчення є закономірності і тенденції розвитку кримінального процесу, систему його принципів, актуальні проблеми теорії і практики кримінального процесу, ефективність процесуальної форми і процесуальних гарантій правосуддя, особливості статусу окремих учасників процесу, проблеми забезпечення прав і свобод людини при здійсненні судочинства, вносить пропозиції і рекомендації щодо удосконалення процесуального права та практики його застосування. Навчальної дисципліни «Кримінальний процес» опирається на узагальнення слідчої, судової, прокурорської і адвокатської практики.
Рекомендована література:
Лобойко Л. М. Кримінальний процес: підручник / Л. М. Лобойко. – К. : Істина, 2014. – 432 с.
Слідчі (розшукові) дії: навч. посібник / О.В. Авраменко, Р.І. Благута, Ю.В. Гуцуляк та ін.; за заг. ред. Р.І. Благути, Є.В. Пряхіна. – Львів: ЛьвДУВС, 2014. – 416 с.
Кримінальний процес України: навч. посібник / за заг. ред. проф. В. С. Канціра. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 371 с.
Методи і критерії оцінювання:
Для навчальної дисципліни «Кримінальний процес», методами оцінювання знань (успішності навчання) виступають: проведення попереднього, поточного і підсумкового контролю знань студентів.
Попередній контроль являє собою діагностику вхідного рівня знань, який дає змогу визначити наявний рівень знань студентів на початку вивчення дисципліни чи на початку вивчення конкретної теми. Формою попереднього контролю є вхідний контроль знань. Він проводиться на першому семінарському занятті з метою оцінки залишкових знань студентів, отриманих під час вивчення циклу дисциплін на попередніх рівнях освіти. Попередній контроль у виді перевірки і оцінки залишкових знань проводиться також через деякий час на початку наступного семінарського заняття. Вхідний контроль знань проводиться у формі письмової роботи з визначення певних понять, категорій чи процесуально - правових явищ протягом 10 – 15 хвилин на початку заняття.
Оцінка вхідного контролю знань студентів зараховується до оцінки за семінарське чи практичне заняття.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Кримінальний процес».
Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю знань відбувається за допомогою контролю активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни «Кримінальний процес», включаючи відповіді на семінарських заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо;
Поточний контроль на семінарських заняттях проводиться з метою вияснення готовності студентів до занять у таких формах:
- фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями семінару;
- фронтальної перевірки виконання домашніх завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій;
- бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Запитання з теми (кількох тем), яка готувалася на семінарське заняття, передбачають чітку коротку відповідь. При бліц-опитуванні кожен аспірант має право відповісти лише один раз;
- інше.
Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Кримінальний процес», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу.
Підсумковим контролем рівня знань студентів виступає проведення заліку (екзамену). До складу завдань залікової роботи, відповідно до специфіки включаються:
- тестові завдання різних рівнів складності,
- теоретичне питання нормативного або проблемного характеру.