Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Методика викладання обліково-економічних дисциплін: дидактичне проектування
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.63
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Скибінська Зоряна Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен:
- знати загальну методику організації навчання у вищому навчальному закладі з урахуванням завдань специфіки викладання облікових дисциплін та положень Болонської декларації;
- вміти готувати та проводити лекційні та практичні заняття зі студентами, які вивчають облікові дисципліни.
- знати загальну методику організації навчання у вищому навчальному закладі з урахуванням завдань специфіки викладання облікових дисциплін та положень Болонської декларації;
- вміти готувати та проводити лекційні та практичні заняття зі студентами, які вивчають облікові дисципліни.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
-пререквізит: "Бухгалтерський облік в управлінні підприємством".
Короткий зміст навчальної програми:
Методика викладання облікових дисциплін: суть та значення. Лекція як організаційно-методична форма навчання. Сутність та місце у навчальному процесі практичних занять. Значення самостійної роботи студентів у навчальному процесі. Місце і роль виробничої практики у процесі підготовки висококваліфікованого спеціаліста з обліку. Застосування інноваційних технологій навчання при викладанні облікових дисциплін. Функції, вимоги і основні форми контролю у навчальному процесі. Стилі педагогічного спілкування: види і психологічна характеристика.
Рекомендована література:
1. Аксьонова О.В. Методика викладання економіки. – К.: КНЕУ, 1998. – 280 с.
2. Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій. Модульне навчання: навч. посібник. [Текст] / А.М. Алексюк. – К.: Київський університет ім. Т. Шевченка, 2003.
3. Безручук С.Л. Необхідність, проблеми і шляхи формування критичного мислення студентів університету при викладанні облікових дисциплін / С.Л. Безручук // Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. – № 2 (56). – Ч. 1. – Житомир: ЖДТУ, 2011 – 256 с. – С. 22-24.
4. Бутинець Ф.Ф., Бутинець Т.А. Теорія обліку чи його основи, що вивчають майбутні фахівці з обліку? / Ф.Ф. Бутинець, Т.А. Бутинець // Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. Міжнародний збірник наукових праць. – Випуск 1 (22). – Житомир: ЖДТУ, 2012 – 434 с. – С. 19-37.
5. Вербило О.Ф. Методика преподавания бухгалтерского учета. – К.: УСХА, 1992. – 216 с.
6. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. [Текст] / С.С. Вітвицька. – К.: ЦНЛ, 2003. – 314 с.
7. Гладких Т.В. Шляхи покращення підготовки конкурентоспроможних фахівців з обліку і аудиту / Т.В. Гладких, В.О. Подольська // Проблеми управління навчальним процесом при підготовці фахівців напряму «Облік і аудит» : збірник тез доповідей Міжнародної навчально-методичної конференції (10-11 грудня 2009 р.) / ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України». – Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2010. – С. 18-22.
8. Жихор Е.Б. Сучасні підходи до викладання бухгалтерського обліку. [Текст] / Е.Б. Жихор, А. Ю. Медведев. - К.: ХДЕУ, 2009. – 306 с.
9. Ковальчук Г.О. Активізація навчання в економічній освіті. – К.: КНЕУ, 1999. – 198 с.
10. Кравченко О.В. Концепція підготовки фахівців з обліку та аудиту в контексті інтеграційних і глобалізаційних процесів / О.В. Кравченко // Междисциплинарные исследования в науке и образовании. – 2012. – № 1К. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mino.esrae.ru/158-1167.
11. Лощина Л.В. Напрямки удосконалення методики викладання обліково-фінансових дисциплін у вищій школі [Електронний ресурс] / Л.В. Лощина. – Десята Всеукраїнська наукова Інтернет-конференція студентів та молодих вчених, присвяченій видатним вченим д.е.н., проф. І.В. Малишеву, д.е.н., проф. П.П. Німчинову. – Режим доступу: http://zsas.zhitomir.org/ua/forum.
12. Найдьонов І. М., Ігнатюк А. І. Методика викладання фінансово-економічних дисциплін: Навч. посіб. — 2-ге вид. із змін. та допов. — К., 2005.
13. Худолій Л.М. Методика викладання фінансових дисциплін. [Текст] / Л.М. Худолій Навч. посібник. - К.: Вид-во Європейського університету, 2007. - 77 с.
14. Чижевська Л.В. Бухгалтерський облік як професійна діяльність: теорія, організація, прогноз розвитку: Монографія. – Житомир: ЖДТУ, 2007. – 528 с.
15. Чижевська Л.В. Методика облікових дисциплін: Навчальний посібник / За ред. проф. Бутинця Ф.Ф. – Житомир: ПП «Руба», 2003. – 504 с.
2. Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій. Модульне навчання: навч. посібник. [Текст] / А.М. Алексюк. – К.: Київський університет ім. Т. Шевченка, 2003.
3. Безручук С.Л. Необхідність, проблеми і шляхи формування критичного мислення студентів університету при викладанні облікових дисциплін / С.Л. Безручук // Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. – № 2 (56). – Ч. 1. – Житомир: ЖДТУ, 2011 – 256 с. – С. 22-24.
4. Бутинець Ф.Ф., Бутинець Т.А. Теорія обліку чи його основи, що вивчають майбутні фахівці з обліку? / Ф.Ф. Бутинець, Т.А. Бутинець // Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. Міжнародний збірник наукових праць. – Випуск 1 (22). – Житомир: ЖДТУ, 2012 – 434 с. – С. 19-37.
5. Вербило О.Ф. Методика преподавания бухгалтерского учета. – К.: УСХА, 1992. – 216 с.
6. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. [Текст] / С.С. Вітвицька. – К.: ЦНЛ, 2003. – 314 с.
7. Гладких Т.В. Шляхи покращення підготовки конкурентоспроможних фахівців з обліку і аудиту / Т.В. Гладких, В.О. Подольська // Проблеми управління навчальним процесом при підготовці фахівців напряму «Облік і аудит» : збірник тез доповідей Міжнародної навчально-методичної конференції (10-11 грудня 2009 р.) / ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України». – Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2010. – С. 18-22.
8. Жихор Е.Б. Сучасні підходи до викладання бухгалтерського обліку. [Текст] / Е.Б. Жихор, А. Ю. Медведев. - К.: ХДЕУ, 2009. – 306 с.
9. Ковальчук Г.О. Активізація навчання в економічній освіті. – К.: КНЕУ, 1999. – 198 с.
10. Кравченко О.В. Концепція підготовки фахівців з обліку та аудиту в контексті інтеграційних і глобалізаційних процесів / О.В. Кравченко // Междисциплинарные исследования в науке и образовании. – 2012. – № 1К. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mino.esrae.ru/158-1167.
11. Лощина Л.В. Напрямки удосконалення методики викладання обліково-фінансових дисциплін у вищій школі [Електронний ресурс] / Л.В. Лощина. – Десята Всеукраїнська наукова Інтернет-конференція студентів та молодих вчених, присвяченій видатним вченим д.е.н., проф. І.В. Малишеву, д.е.н., проф. П.П. Німчинову. – Режим доступу: http://zsas.zhitomir.org/ua/forum.
12. Найдьонов І. М., Ігнатюк А. І. Методика викладання фінансово-економічних дисциплін: Навч. посіб. — 2-ге вид. із змін. та допов. — К., 2005.
13. Худолій Л.М. Методика викладання фінансових дисциплін. [Текст] / Л.М. Худолій Навч. посібник. - К.: Вид-во Європейського університету, 2007. - 77 с.
14. Чижевська Л.В. Бухгалтерський облік як професійна діяльність: теорія, організація, прогноз розвитку: Монографія. – Житомир: ЖДТУ, 2007. – 528 с.
15. Чижевська Л.В. Методика облікових дисциплін: Навчальний посібник / За ред. проф. Бутинця Ф.Ф. – Житомир: ПП «Руба», 2003. – 504 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (30%): усне опитування, робота на практичному занятті, виконання контрольної роботи;
- Підсумковий контроль (70%): залік (письмова та усна компонента)
- Підсумковий контроль (70%): залік (письмова та усна компонента)
Методика викладання обліково-економічних дисциплін: дидактичне проектування (курсова робота)
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.65
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., проф. Яремко Ігор Йосафатович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
-знати принципи формулювання методичних засад викладання та добір інструментальних засобів в загальній системі викладання обліково-економічних дисциплін
-вміти здійснювати різноваріативні проекти викладання обліково-економічних фахових дисциплін в контексті загальних педагогічних технологій
-вміти здійснювати різноваріативні проекти викладання обліково-економічних фахових дисциплін в контексті загальних педагогічних технологій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Методика викладання обліково-економічних дисциплін: дидактичне проектування
Методика викладання обліково-економічних дисциплін: інноваційні технології
Методика викладання обліково-економічних дисциплін: інноваційні технології
Короткий зміст навчальної програми:
Вступ до курсового проекту містить обґрунтування актуальності теми, мету, основні завдання і опис об’єкта методики викладання бухгалтерського обліку відповідно до обраної теми.
Перший розділ (теоретичний) передбачає опис основних тенденції розвитку методик викладання бухгалтерського обліку. Другий розділ (практичний) передбачає опис характеристик складових елементів методик вивчення бухгалтерського обліку. Третій розділ (рекомендаційний) передбачає розроблення структурних моделей лекційних та практичних занять з подання матеріалу вивчення складових елементів бухгалтерського обліку.
Висновки містять оцінку відповідності проведеної розробки сформульованим у вступі завданням.
Рекомендована література:
1. Найдьонов І.М. Викладання фінансово-економічних дисциплін: методика, технологія, управління / І.М. Найдьонов . – К.: Центр учбової літератури, 2017 . - 432 с.
2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. / С.С. Вітвицька. – К.: ЦНЛ, 2003. – 314
3. Аксьонова О.В. Методика викладання економіки / О.В. Аксьонова . – К.: КНЕУ, 1998. – 280 с.
4. Вербило О.Ф. Методика преподавания бухгалтерского учета / О.Ф Вербило. – К.: УСХА, 1992. – 216 с.
5. Жихор Е.Б. Сучасні підходи до викладання бухгалтерського обліку / Е.Б. Жихор, А. Ю. Медведев. - К.: ХДЕУ, 2009. – 306 с.
6. Ковальчук Г.О. Активізація навчання в економічній освіті. – К.: КНЕУ, 1999. – 198 с.
2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. / С.С. Вітвицька. – К.: ЦНЛ, 2003. – 314
3. Аксьонова О.В. Методика викладання економіки / О.В. Аксьонова . – К.: КНЕУ, 1998. – 280 с.
4. Вербило О.Ф. Методика преподавания бухгалтерского учета / О.Ф Вербило. – К.: УСХА, 1992. – 216 с.
5. Жихор Е.Б. Сучасні підходи до викладання бухгалтерського обліку / Е.Б. Жихор, А. Ю. Медведев. - К.: ХДЕУ, 2009. – 306 с.
6. Ковальчук Г.О. Активізація навчання в економічній освіті. – К.: КНЕУ, 1999. – 198 с.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (60 %): відповідність змісту курсового проекту завданню та вимогам методичних рекомендацій до його виконання; самостійність виконання проекту; повнота розв’язання поставлених завдань; дотримання вимог щодо оформлення проекту.
Підсумковий контроль (40 %): захист курсового проекту.
Підсумковий контроль (40 %): захист курсового проекту.