Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Проблеми юридичної компаративістики

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.56
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Теорії та філософії права, конституційного та міжнародного права
Лектор: Жаровська Ірина
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Повинні знати:
на понятійному рівні: основні напрямки сучасного праворозуміння, структуру та методологію порівняльного правознавства, правові сім’ї сучасності та їх відмінності, особливості правової системи України, зближення та уніфікацію національних законодавств, співвідношення національного та міжнародного права;
на фундаментальному рівні: зміст юридичної компаративістики, її принципи, функції та структурні елементи; співвідношення між правовими системами суспільства; основні нормативно-правові документи, що регламентують проблемні аспекти компаративістики права.
на практично-творчому рівні: порівнювати правові системи суспільства, окремі правові явища в межах декількох правових родин;

Повинні вміти:
нарепродуктивному рівні: аналізувати формування та розвиток ідеї порівняльного правознавства; здійснювати порівняльний аналіз систем права; здійснювати трансформацію норм міжнародного права у національних правових системах; прогнозувати шляхи розвитку відповідного законодавства; виявляти проблеми практичної реалізації законодавства і окреслювати можливі шляхи щодо їх вирішення; самостійно працювати з навчальною і спеціальною літературою;
на евристичному рівні: готувати наукові повідомлення та реферати, формувати власну точку зору щодо юридичної компаративістики;
на творчому рівні: формувати власну точку зору і внутрішнє переконання професійного світобачення юриста, впроваджувати, на принципі правового почуття, духовний зміст законів та інших нормативно правових документів у практику.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Теорія держави і права
Юридична деонтологія
Соціологія права
Філософія права
Короткий зміст навчальної програми:
Однією з важливих галузей знань, якими повноцінно повинен володіти майбутній фахівець у сфері права є вивчення норм, що регулюють міжнародні правові зв’язки у сфері порівняльного права. У сучасних умовах роль компаративістики полягає у забезпеченні взаємодії та співпраці представників різних правових культур, забезпеченні зближення національних законодавств та однакового вирішення юридичних справ, запобіганню порушенню політичних прав людини та громадянина. Особливої актуальності така вимога набуває з огляду на проведення у державі судової реформи, реформування військової та правоохоронної системи з метою якісного покращення та ефективного забезпечення захисту прав особи, відходу від декларативних процесуальних гарантій.
Рекомендована література:
1. Білорус І.О. Теорія та практика розширення правового статусу та обсягу правосуб'єктності сучасних суб'єктів міжнародного права / І.О. Білорус // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2005. - № 5-6.- С.89-93.
2. Бехруз Х. Порівняльне правознавство: підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Одеська національна юридична академія. — О. : Фенікс, 2009. — 464с.
3. Бойко І.С. Порівняльне правознавство: [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. за напрямом підготовки "Право"] / Одеська національна морська академія. — О. : ОНМА, 2008. — 116с.
4. Варановська К.А. Проблеми пізнання сучасних правових родин/ Варановська К.А. // Підприємництво, господарство і право.-2009.-№11.-С.125-129.
5. Дмитрієв A. L, Шепель А. О. Порівняльне правознавство/ Відп. ред. В. Н. Денисов. - К..: Юстініан, 2003. - 184 с.
6. Зіллер Ж. Політико-адміністративні системи країн ЄС. Порівняльний аналіз: Пер. з франц. — К..: Основи, 2006. — 420 с.
7. Лисенко О. М. Порівняльне правознавство як наука та його місце в системі юридичних наук: Автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12. 00. 01 / Київ. нац. ун-т. - К., 2001. - 19 с.
8. Луць Л.А. Сучасні правові системи світу: [Монографія]/ Л.А. Луць- Львів:Вид-во ЛНУ ім. І.Франка, 2005.-247с.
9. Оборотов Ю. М. Традиції та оновлення у правовій сфері: питання теорії (від пізнання до розуміння права). - Одеса: Юрид. літ., 2009.-278 с.
10. Оніщенко Н. М. Правова система: проблеми теорії. - К.: Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2002.-352 с.
11. Порівняльне право: Практикум, міжнародні документи / А. І. Дмитрієв, А. С. Мацко, В. І. Муравйов— К.: Юрінком Інтер, 2010. —293 с.
12. Порівняльне правознавствоправо: Підручник/ за ред. Денісова В.- К.: Інститут держави і права ім. В.М. Корецького.-2009.-543с.
13. Порівняльне правознавство: Підручник / В.Г. Буткевич, С.А. Войтович, О.М. Григоров та ін. – К.: Либідь, 2008. – 816 с.
14. Порівняльне правознавство: Підручник для студентів юридичних спеціальностей вищих навчальних закладів / В. Д. Ткаченко, С. П. Погребняк, Д. В. Лук'янов; За ред. В. Д. Ткаченка. - X.: Право, 2003. - 274 с
15. Порівняльне правознавство : підруч. для студ. юрид. спец. вищ. навч. закл. / С. П. Погребняк, Д. В. Лук’янов, І. О. Биля-Сабадаш та ін.; за заг. ред. О. В. Петришина. – Х. : Право, 2011. – 272 с.
Методи і критерії оцінювання:
Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК.
Практичні заняття проводяться з основних, найбільш важливих тем та розділів дисципліни. На основі активної форми навчання закріплюється теоретичний матеріал, навички та уміння, творчі здібності, формується психологічна готовність до майбутньої юридичної діяльності.
Самостійна робота планується як форма навчання, що має на меті надання допомоги у вивченні запропонованої літератури, у пошуках відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу. Ця форма роботи є основною для студентів.
СК проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, в терміни передбачені графіком навчального процесу Університету.
Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішенні практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни.
Практичні (семінарські) заняття – 40 балів. Екзамен – 60 балів. Підсумкова оцінка – 100 балів.