Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Практикум з адміністративного судочинства
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.47
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Радейко Р.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
– загальну характеристику адміністративного судочинства в Україні;
– міжнародний досвід становлення та розвитку органів адміністративного судочинства;
– європейські стандарти у галузі адміністративного судочинства;
– основні сучасні напрями реформування адміністративного судочинства в Україні;
– поняття та значення засад (принципів) організації діяльності адміністративного судочинства в Україні.
У результаті набутих в процесі вивчення навчальної дисципліни знань студенти повинні вміти:
– використовувати у практичній діяльності норми законів України та міжнародних угод, які регламентують вказану діяльність;
– застосовувати сучасні методи дослідження і аналізу проблемних питань, що виникають під час реалізації суб’єктами адміністративного судочинства своїх повноважень;
– поставити завдання та організувати наукові дослідження з визначення проблемних ситуацій, пов’язаних із вдосконаленням функціонування адміністративного судочинства в Україні;
– самостійно поглиблювати свої знання, правильно визначати обґрунтовувати і відстоювати свою правову позицію
– загальну характеристику адміністративного судочинства в Україні;
– міжнародний досвід становлення та розвитку органів адміністративного судочинства;
– європейські стандарти у галузі адміністративного судочинства;
– основні сучасні напрями реформування адміністративного судочинства в Україні;
– поняття та значення засад (принципів) організації діяльності адміністративного судочинства в Україні.
У результаті набутих в процесі вивчення навчальної дисципліни знань студенти повинні вміти:
– використовувати у практичній діяльності норми законів України та міжнародних угод, які регламентують вказану діяльність;
– застосовувати сучасні методи дослідження і аналізу проблемних питань, що виникають під час реалізації суб’єктами адміністративного судочинства своїх повноважень;
– поставити завдання та організувати наукові дослідження з визначення проблемних ситуацій, пов’язаних із вдосконаленням функціонування адміністративного судочинства в Україні;
– самостійно поглиблювати свої знання, правильно визначати обґрунтовувати і відстоювати свою правову позицію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Адміністративне право
Короткий зміст навчальної програми:
Генезис вітчизняного адміністративно-процесуального права. Адміністративно-процесуальні норми та відносини. Адміністративні правопорушення. Адміністративна відповідальність. Провадження у справах про адміністративні правопорушення. Виконання постанови про накладення адміністративного стягнення. Адміністративна юрисдикція і підсудність адміністративних справ. Суб’єкти та учасники адміністративного процесу. Процесуальні строки. Провадження в адміністративному суді першої інстанції. Перегляд судових рішень в порядку апеляційного провадження в адміністративному судочинстві. Касаційне провадження в адміністративному судовому процесі.
Рекомендована література:
1. Адміністративне судочинство в Україні: теорія, правове регулювання, практика: монографія / [С.В. Ківалов ... [та ін.]; За заг. ред. С.В. Ківалова, Л.Р. Білої–Тіунової; Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Одеська юридична академія". – Одеса : Фенікс, 2013. – 392 с.
2. Кравчук В.М. Науково–практичний коментар до Кодексу адміністративного судочинства / В.М. Кравчук. – Харків: Фактор, 2011. – 798 с.
3. Бринцева Л.В. Сутність адміністративно–правових спорів та особливості адміністративного порядку їх вирішення в Україні: монографія / Л.В. Бринцева; за загальною редакцією О.Б. Червякової; Національний університет "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого". – Харків: Юрайт, 2012. – 207 с.
4. Адміністративні суди України / О. М. Пасенюк (голова редакційної ради), М. І. Цуркан, Д. В. Ліпський [та ін.]. – К.: Істина, 2010. –128 с.
5. Ігонін Р.В. Організаційно–правові засади діяльності суб'єктів виконавчого провадження: (теоретичні аспекти): навчальний посібник / Р.В. Ігонін, К.В. Шкарупа, О.І. Сеньків; Державна податкова адміністрація України, Національний університет державної податкової служби України. – Ірпінь: [Національний університет ДПС України], 2010. – 203 с.
6. Ківалов С.В. Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування у судовому порядку: монографія / С.В. Ківалов, Л.Р. Біла–Тіунова, І.С. Козій; Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Одеська юридична академія". – Одеса: Фенікс, 2013. – 254 с.
2. Кравчук В.М. Науково–практичний коментар до Кодексу адміністративного судочинства / В.М. Кравчук. – Харків: Фактор, 2011. – 798 с.
3. Бринцева Л.В. Сутність адміністративно–правових спорів та особливості адміністративного порядку їх вирішення в Україні: монографія / Л.В. Бринцева; за загальною редакцією О.Б. Червякової; Національний університет "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого". – Харків: Юрайт, 2012. – 207 с.
4. Адміністративні суди України / О. М. Пасенюк (голова редакційної ради), М. І. Цуркан, Д. В. Ліпський [та ін.]. – К.: Істина, 2010. –128 с.
5. Ігонін Р.В. Організаційно–правові засади діяльності суб'єктів виконавчого провадження: (теоретичні аспекти): навчальний посібник / Р.В. Ігонін, К.В. Шкарупа, О.І. Сеньків; Державна податкова адміністрація України, Національний університет державної податкової служби України. – Ірпінь: [Національний університет ДПС України], 2010. – 203 с.
6. Ківалов С.В. Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування у судовому порядку: монографія / С.В. Ківалов, Л.Р. Біла–Тіунова, І.С. Козій; Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Одеська юридична академія". – Одеса: Фенікс, 2013. – 254 с.
Методи і критерії оцінювання:
Форми навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи навчання: комунікативний, інтерактивний
Поточний контроль: усне опитування на семінарських заняттях; письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань).
Підсумковий контроль: залік – 55%
Методи навчання: комунікативний, інтерактивний
Поточний контроль: усне опитування на семінарських заняттях; письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань).
Підсумковий контроль: залік – 55%