Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Проектування і САПР електромехатронних систем
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.141.05.E.124
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: доц. Гавдьо Ігор Романович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути зда-тним продемонструвати такі результати навчання:
1. Вибирати методи і моделювати явища та процеси в динамічних сис-темах, а також аналізувати отримані результати.
2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем, характерних обраній спеціалізації.
3. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та вироб-ляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціалізації з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
4. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисцип-лін та враховуючи нетехнічні аспекти, підчас розв’язання інженерних задач обраної спеціалізації та проведення досліджень.
5. Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і те-хнологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та елект-ромеханічних систем.
6. Уміння ефективно спілкуватись на професійному та соціальному рі-внях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою.
7. Здатність адаптуватись до нових умов та самостійно приймати рі-шення.
8. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
– здатність до аналізу та синтезу;
– здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати ін-формацію з різних джерел;
– уміння працювати як індивідуально, так і в команді;
– уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рів-нях;
– креативність, здатність до системного мислення;
– розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набу-тих знань;
– відповідальність за якість виконуваної роботи;
фахових:
– знання про тенденції розвитку і найбільш важливі нові розробки в області електротехніки та електромеханіки, а також суміжних;
– здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та на-вики програмування для розв’язання типових завдань інженерної дія-льності;
– здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне мо-делювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових дослі-джень;
– здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання;
– здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати сис-темний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні ін-женерних задач та проведенні досліджень;
– здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути зда-тним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Ознайомлення зі структурою САПР, видами забезпечення САПР, математичними основами оптимального проектування та методами оптиміза-ції.
2. Засвоєння роботи з базами даних САПР електромеханічних систем та з числовими методами оптимізації електромеханічних систем.
1. Вибирати методи і моделювати явища та процеси в динамічних сис-темах, а також аналізувати отримані результати.
2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем, характерних обраній спеціалізації.
3. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та вироб-ляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціалізації з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
4. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисцип-лін та враховуючи нетехнічні аспекти, підчас розв’язання інженерних задач обраної спеціалізації та проведення досліджень.
5. Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і те-хнологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та елект-ромеханічних систем.
6. Уміння ефективно спілкуватись на професійному та соціальному рі-внях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою.
7. Здатність адаптуватись до нових умов та самостійно приймати рі-шення.
8. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
– здатність до аналізу та синтезу;
– здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати ін-формацію з різних джерел;
– уміння працювати як індивідуально, так і в команді;
– уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рів-нях;
– креативність, здатність до системного мислення;
– розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набу-тих знань;
– відповідальність за якість виконуваної роботи;
фахових:
– знання про тенденції розвитку і найбільш важливі нові розробки в області електротехніки та електромеханіки, а також суміжних;
– здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та на-вики програмування для розв’язання типових завдань інженерної дія-льності;
– здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне мо-делювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових дослі-джень;
– здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання;
– здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати сис-темний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні ін-женерних задач та проведенні досліджень;
– здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути зда-тним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Ознайомлення зі структурою САПР, видами забезпечення САПР, математичними основами оптимального проектування та методами оптиміза-ції.
2. Засвоєння роботи з базами даних САПР електромеханічних систем та з числовими методами оптимізації електромеханічних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Електричні машини
2 Основи проектування та конструювання електромеханотронних пристроїв
3 Електромеханотроніка
2 Основи проектування та конструювання електромеханотронних пристроїв
3 Електромеханотроніка
Короткий зміст навчальної програми:
Проектування технічних об’єктів. Мета створення і класифікація САПР. Структури САПР. Види забезпечення САПР: технічне, інформаційне, програмне та математичне. Технічне забезпечення САПР і характеристика його складових: системних блоків, дисплеїв, периферійних пристроїв, автоматизованих робочих місць. Інформаційне забезпечення САПР: бази даних і системи керування ними, банки даних і їх різновиди. Програмне забезпечення: загальне та спеціальне. Модульне програмування для складання пакетів прикладних програм. Математичне забезпечення: поняття моделі і моделювання.Математичні основи оптимального проектування. Постановка задачі оптимізації та її формалізація. Основні поняття: функція мети, обмеження, параметри оптимізації, локальний та глобальний екстремуми.
Класифікація і характеристика методів оптимізації. Аналітичні методи і область їх застосування.Числові методи одновимірної оптимізації: перебору по сітці, діленням інтервалу пошуку навпіл, “золотого перетину”, пропорційного пошуку, Ньютона.
Рекомендована література:
1. Аветисян Д.А. Основы автоматизированного проектирования электро-механи-ческих преобразователей. –М.: Высшая школа, 1998.– 239 с.
2. Бородулин Ю.Б. Автоматизированное проектирование электрических машин. –М.: Высшая школа, 1990. –280 с.
3. Орлов Д.М., Маслов В.П. Системы автоматизированного проектирова-ния эле-ктромеханических устройств. – М.: Энергоатомиздат, 1989. –200 с.
4. Проектирование электрических машин. /И.П.Копылов, Ф.А.Горяинов, Б.К.Клоков и др.; Под.ред. И.П.Копылова. -М.: Энергия, 1980. –528 с.
5. Норенков И.П. Принципы построения и структура САПР. – М: Высшая школа, 1985. 310 с.a
2. Бородулин Ю.Б. Автоматизированное проектирование электрических машин. –М.: Высшая школа, 1990. –280 с.
3. Орлов Д.М., Маслов В.П. Системы автоматизированного проектирова-ния эле-ктромеханических устройств. – М.: Энергоатомиздат, 1989. –200 с.
4. Проектирование электрических машин. /И.П.Копылов, Ф.А.Горяинов, Б.К.Клоков и др.; Под.ред. И.П.Копылова. -М.: Энергия, 1980. –528 с.
5. Норенков И.П. Принципы построения и структура САПР. – М: Высшая школа, 1985. 310 с.a
Методи і критерії оцінювання:
• , усне опитування на практичних заняттях (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)