Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Експлуатація активного електрообладнання сонячних, вітрових електростанцій та малих ГЕС
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.141.01.E.47
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент, к.т.н. Гапанович Володимир Георгійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, необхідних для розв’язування інженерних задач та виконання досліджень в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
2. Застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навички програмування для розв’язання типових інженерних завдань;
3. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів систем, характерних обраній спеціалізації;
4. Самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою;
5. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи не технічні аспекти, під час розв’язання інженерних задач обраної спеціалізації та проведення досліджень;
6. Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
7. Аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
• здатність до застосування знань на практиці з проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗК5);
• уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення в процесі проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗК9);
• потенціал до подальшого навчання сучасних методів проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗК15).
фахових:
• базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК1);
• базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів стосовно електричної частини станцій та підстанцій (ФК2);
• базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК3);
• здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК10);
• здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту та проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК11);
• уміння проектувати електротехнічну систему та її устаткування електричних станцій та підстанцій з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію (ФКС3) .
Результати вивчення даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Здатність продемонструвати знання основ побудови електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗН2);
2. Здатність продемонструвати поглиблені знання основних розділів дисципліни електрична частина станцій та підстанцій (ЗН3);
3. Здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання роботи устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗН4);
4. Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування електротехнічної системи станцій та підстанцій, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов (ЗН5);
5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі електричної частини станцій та підстанцій (ЗН6);
6. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач, використовуючи відомі методи (УМ1);
7. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування електричної частини станцій та підстанцій для вирішення різного роду технічних задач (УМ4);
8. Розраховувати, вибирати, проектувати, експлуатувати, налагоджувати устаткування електричної частини станцій та підстанцій (УМ5);
9. Здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування (АіВ4).
1. Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, необхідних для розв’язування інженерних задач та виконання досліджень в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
2. Застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навички програмування для розв’язання типових інженерних завдань;
3. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів систем, характерних обраній спеціалізації;
4. Самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою;
5. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи не технічні аспекти, під час розв’язання інженерних задач обраної спеціалізації та проведення досліджень;
6. Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
7. Аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
• здатність до застосування знань на практиці з проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗК5);
• уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення в процесі проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗК9);
• потенціал до подальшого навчання сучасних методів проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗК15).
фахових:
• базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК1);
• базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів стосовно електричної частини станцій та підстанцій (ФК2);
• базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК3);
• здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК10);
• здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту та проектування електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ФК11);
• уміння проектувати електротехнічну систему та її устаткування електричних станцій та підстанцій з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію (ФКС3) .
Результати вивчення даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Здатність продемонструвати знання основ побудови електротехнічної системи та її устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗН2);
2. Здатність продемонструвати поглиблені знання основних розділів дисципліни електрична частина станцій та підстанцій (ЗН3);
3. Здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання роботи устаткування електричних станцій та підстанцій (ЗН4);
4. Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування електротехнічної системи станцій та підстанцій, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов (ЗН5);
5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі електричної частини станцій та підстанцій (ЗН6);
6. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач, використовуючи відомі методи (УМ1);
7. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування електричної частини станцій та підстанцій для вирішення різного роду технічних задач (УМ4);
8. Розраховувати, вибирати, проектувати, експлуатувати, налагоджувати устаткування електричної частини станцій та підстанцій (УМ5);
9. Здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування (АіВ4).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Електромагнітна сумісність
• Напівпровідникові перетворювачі сонячної енергії
• Нетрадиційні та відновлювані джерела електроенергії
• Основи релейного захисту та автоматики електроенергетичних систем
• Технологічні основи монтажу та ремонту елктроустановок
• Напівпровідникові перетворювачі сонячної енергії
• Нетрадиційні та відновлювані джерела електроенергії
• Основи релейного захисту та автоматики електроенергетичних систем
• Технологічні основи монтажу та ремонту елктроустановок
Короткий зміст навчальної програми:
Види сонячних електростанцій. Переваги і недоліки сонячних електростанцій. Варіанти використання сонячних батарей для економії капіталовкладень. Порівняльна характеристика монокристалічних та полікристалічних модулей. Критерії вибору сонячної панелі. Клас якості сонячних батарей. Рейтинг виробника Tier. Термін служби сонячних батарей. Установка сонячних панелей. ШІМ контролери. MPPT контролери. Напруга і ємність акумуляторів. Критерії вибору контролера. Критерії вибіру і експлуатація акумуляторів для сонячних батарей. Критерії вибору інвертора для сонячних батарей. Практичні питання по вибору і експлуатації сонячних батарей.
Рекомендована література:
1. Сонячні електростанції//http://ishop.sutem.com.ua/solar
2. Нетрадиційні та відновлювані джерела електроенергії: консп. лек. / О.Б. Дудурич – Львів: ТзОВ "Ліга-Прес", 2013 - 145 с.
3. Неклепаев Б.Н., Крючков И.П. Электрическая часть электростанций и подстанций: Справочные материалы для курсового и дипломного проектирования.- М: Энергоиздат, 1989.- 608 с.
4. Правила технической эксплуатации электрических станций и сетей. – М. :Энергия, 1987.
5. П. Г. Грудинский. Техническая эксплуатация основного электрооборудования станций и подстанций. – М.: Энергия. 1974. – 570 с.
6. Л. С. Линдорф, Л. Г. Мамиколянц. Эксплуатация турбогенераторов с непосредственным охлаждением. – М.: Энергия, 1978. – 360 с.
7. Правила устройства электроустановок. – М.: Атомэнергоиздат, 1986.
8. Експлуатація електроустановок: Навчальний посібник / Г.Г. Півняк, А.В. Журахівський, Г.А. Кігель, Б.М. Кінаш, А.Я. Рибалко, Ф.П. Шкрабець, З.М. Бахор: За ред. Академіка НАН України Г.Г. Півняка. - Дніпропетровськ: Національний гірничий університет, 2005. – 445 с.
2. Нетрадиційні та відновлювані джерела електроенергії: консп. лек. / О.Б. Дудурич – Львів: ТзОВ "Ліга-Прес", 2013 - 145 с.
3. Неклепаев Б.Н., Крючков И.П. Электрическая часть электростанций и подстанций: Справочные материалы для курсового и дипломного проектирования.- М: Энергоиздат, 1989.- 608 с.
4. Правила технической эксплуатации электрических станций и сетей. – М. :Энергия, 1987.
5. П. Г. Грудинский. Техническая эксплуатация основного электрооборудования станций и подстанций. – М.: Энергия. 1974. – 570 с.
6. Л. С. Линдорф, Л. Г. Мамиколянц. Эксплуатация турбогенераторов с непосредственным охлаждением. – М.: Энергия, 1978. – 360 с.
7. Правила устройства электроустановок. – М.: Атомэнергоиздат, 1986.
8. Експлуатація електроустановок: Навчальний посібник / Г.Г. Півняк, А.В. Журахівський, Г.А. Кігель, Б.М. Кінаш, А.Я. Рибалко, Ф.П. Шкрабець, З.М. Бахор: За ред. Академіка НАН України Г.Г. Півняка. - Дніпропетровськ: Національний гірничий університет, 2005. – 445 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, розрахунково-графічна робота (35%)
• підсумковий контроль (65 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (65%)
• підсумковий контроль (65 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (65%)