Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Formation of a Business Plan to Launch Business (курсовий проект)

Major: Economics
Code of Subject: 7.051.04.E.58
Credits: 3
Department: Foreign Trade and Customs
Lecturer: PhD, Assistance Lecturer Hanas Lyubov Mykolayivna
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
1. Be able to choose the business idea and put it into practice by using the procedure of state registration of business entities appropriate legal form and type of business;
2. Be able to assess the production and sales costs of goods and services realization;
3. Be able to determine the composition of company marketing activities on market research, advertising, sales stimulation, pricing, distribution channels etc.
4. Be able to assess the material and financial situation of the company and compliance with financial and material resources to achieve this goal.
Required prior and related subjects:
-
Summary of the subject:
Features of the company. Description of the company. Analysis of the situation in the industry. Marketing Plan. Production plan. Institutional Plan. Plan of capital and operating costs. The financial plan. The plan of loan repayment. Calculation of break-even point. Analysis of risks and insurance.
Recommended Books:
1. Підприємництво та менеджмент: конспект лекцій для студентів спеціальності 8.18010024 “Прикладна економіка” усіх форм навчання / Укл. О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, Л.С. Ноджак, Л.М. Ганас. – Львів: НУ «Львівська політехніка», ІНЕМ, каф. ЗМД, 2014. – 140 с.
2. Економіка виробничого підприємства. Навч. посіб. / Й. М. Петрович, І.О. Будіщева, І.Г. Устінова та ін. За ред. Й.М. Петровича. – 2-ге видання, переробка і доповнення. – К.: Т-во «Знання», 2001. – 405 с.
3. Кузьмін О. Є. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: [навчальний посібник] / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник – 3-тє вид. доп. і перероб. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка” (Інформаційно-видавничий центр “ІНТЕЛЕКТ+” Інституту післядипломної освіти), “Інтелект-Захід” , 2007. – 352 с.
Assessment methods and criteria:
Thematic content: 40%; Making work: 20%; Verbal component: 40%.