Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Effective use of Marketing Tools in the Service Sector (курсовий проект)

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.02.E.32
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD. U. Balyk
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
A study of the discipline, a specialist must:
know: marketing features tourism services, the principles of market segmentation of tourism services, customer segmentation service organization, competition in the market of tourism services, principles of pricing policy organization promoting services in the market.
able to: develop a marketing mix of tourism services, to determine the level of competitiveness of the services marketing environment analysis service, develop customer service standard travel services.
Required prior and related subjects:
prerequisites: marketing, consumer behavior;
co-requisites: marketing of hotel and travel services.
Summary of the subject:
General information about service enterprise. Analysis of marketing environment (swot- analysis). Segmenting the market of services and choice of target segment. Development of complex marketing services. Development standards of customer service and the calculation of economic benefit from the introduction of this standard.
Recommended Books:
– Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг. Підручник. - Київ: Центр навчальної літератури, 2013. – 192 с.
– Пащук О.В. Маркетинг послуг: стратегічний підхід: Навчальний посібник. – К.: ВД «Професіонал», 2011. – 560 с.
– Кулибанова В.В. Маркетинг: сервисная деятельность. – СПб.: Питер, 2010. – 240 с.
– Кристофер Лавлок. Маркетинг услуг: персонал, технологии, стратегии. – 4-е изд. - СПб.: Издательский дом «Вильямс», 2012. – 983 с.
– Вачевський М.В., Скотний В.Г. Маркетинг в сферах послуг: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2014. – 232 с.
– Пащук О.В. Маркетинг послуг: стратегічний підхід: Навчальний посібник. – К.: ВД «Професіонал», 2010. – 560 с.
– Вачевський М.В., Скотний В.Г. Маркетинг в сферах послуг: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2011. – 232 с.
Assessment methods and criteria:
current control of a course project (60%);
final control: protection course project (40 %).