Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Special Course of Scientific Research in the Field of Specialty

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.00.O.19
Credits: 9
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Lecturer, laboratory classes – PhD, Associate Professor of Economics Hirna O.B.
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:

As a result of studying the discipline, the student must be able to demonstrate the following learning outcomes:
- know the main components of the structure of the process of training future marketers;
- understand the nature and role of marketing in a market economy;
- know the stages of formation of marketing in Ukraine;
- understand the role and functions of marketing departments of the enterprise.
Required prior and related subjects:
Prerequisites and co-requisites:
- prerequisites: methodology and organization of scientific research;
- co-requisites: research and seminars on their subject.
Summary of the subject:
Science and research. Science. Historical background. The main stages of development of science. Classification of sciences. Science as a social institution. Methodology of science. Science. Features of scientific creativity, some patterns and trends in science. Signs and principles of system definition. Classification of systems. Methodological bases of system research. History of universities in Western Europe. The emergence of universities in Ukraine. Formulation of the topic, purpose and objectives of scientific research. Methodology of theoretical research. Methodology of experimental research. Invention and development of scientific creativity. Discoveries and inventions. Innovation proposals. Rules and general requirements for the design of scientific papers. Review of research papers.
Recommended Books:
1. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація): навч.посіб. за ред.. д.е.н., проф.., акад.. НАПН України А.А. Мазаракі. – К. : КНЕУ, 2010.
2. Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. Методологія соціально-економічного дослідження. – К.: Центр учбової літератури, 2008 - 224с.
3. Зарішняк І.М. Методика та організація наукових досліджень. – Тернопіль: Крок, 2012.-224с.
4. Лободинська О.М., Магазинщикова І.П. Чинники успішного працевлаштування за фахом. Структурно-логічні схеми. – Львів ЗУКЦ, 2013.-108с.
5. Оспіщев В.І., Кривошей В.В. Технології наукових досліджень в економіці. – К.: Знання, 2013.-255с.
6. Поперечний А.М., Заплетніков І.М., Баришев О.І. Магістерська робота. Методологія її виконання. – Львів, Магнолія 2006, 2012.-204с.
7. Сурмін Ю.П. Майстерня вченого: Підручник для науковця. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум з удосконалення менеджмент – освіти в Україні», 2006.-302с.
8. Рассоха І.М. Методологія та організація наукових досліджень. – Харків – ХНАМГ, 2011.-76с.
Assessment methods and criteria:
Grade criteria:
- current control (50%): decision of tasks, verbal questioning, calculation work;
- final control (50%).