Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Introduction to Specialty

Major: Professional Education (Civil Engineering)
Code of Subject: 6.015.01.O.3
Credits: 4
Department: Department of Pedagogics and Innovative Education
Lecturer: DolnikovaLubovVasylivna
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• ability to demonstrate knowledge of professional and academic rights of the graduate in the specialty "Vocational education / construction"
• the ability to demonstrate knowledge of the structure of the educational process in a higher education institution, the legal framework of the functioning of a higher education institution;
• ability to demonstrate understanding and objectives of different organizational forms of learning;
• availability of knowledge and practical skills regarding the correct organization of work in the process of education, observance of sanitary and epidemiological norms during training;
• the ability to demonstrate the ability to analyze the work of a teacher of a vocational education institution, to determine the effectiveness of the results of his work.
Required prior and related subjects:
• Psychology
• Philosophy.
• Pedagogy
Summary of the subject:
Thesubjectandobjectivesofthecourse. CharacteristicsoftheeducationsysteminUkraine. Professional educationinthespecialty "Construction" Labormarketrequirementsforspecialistsinthefieldof "Construction" andtheirpreparation. EducationstandardsofUkraine. EuropeanQualificationsFrameworkandNationalQualificationsFramework. Featuresofthespecialistinthefieldofconstructioninvariousspecialties. Educationalandprofessionaltrainingprogramfor a specialistinthespecialty "Vocationaleducation / construction". Peculiaritiesoftheorganizationoftheeducationalprocessintheinstitutionofhighereducation. RegulationsandlegaldocumentsoftheorganizationoftheeducationalprocessattheNationalUniversity "LvivPolytechnic". Studentsas a progressivesocialgroup. Featuresofmodernstudents. Organizeyourdailyroutineduringtrainingandduringthesession. Students' researchworkandorganizationofstudentleisureatLvivPolytechnicNationalUniversity
Recommended Books:
1.Методичні вказівки до підготовки до семестрового контролю з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (комп’ютерні технології)»першого (бакалаврського) освітнього рівня. /Укл. Дольнікова Л.В.–Львів, НУ «Львівська політехніка», 2017. –32с
2.Вступ до спеціальності: Навчально-методичний посібник для студентів педагогічних закладів освіти / За ред. Н.І.Лювець. – Ніжин: Видавництво НДПУ, 2003. – 89 с.
3. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, – 1997. – 376 с.
4. Мазоха Д.С. На шляху до педагогічної професії: Вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 168 с.
5. Фіцула М.М. Вступ до педагогічної професії: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. – 2-е вид. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2003. – 136 с
6. Щербакова К.Й. Вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К.: Вища школа, 1990. – 85 с.
Assessment methods and criteria:
• continuous monitoring oflearning;
• verbal questioning (whole-class, individual, combined);
• individual written assignments – essays, presentations, educational task;
• performance tests.