Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Pedagogical Facilities of Internet Service

Major: Professional Education (Civil Engineering)
Code of Subject: 6.015.01.E.104
Credits: 4
Department: Department of Pedagogics and Innovative Education
Lecturer: PhD, Stechkevich Oleg Orestovich
Semester: 6 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• To know the classification of Internet services and their application in the activities of the teacher;
• Information competence in the context of the use of modern information and communication technologies to provide an effective and effective educational process;
• be able to register on various Internet services;
• Ability to create, edit and administer content;
Required prior and related subjects:
• Selection, development, application of distance learning technologies,
• Fundamentals of distance learning teacher activities,
• Pedagogical bases of design and support of a distance course
Summary of the subject:
Internet services (technology Web 2.0). Virtual board services. Services for the processing of mental maps. Tools for working with time tapes, word clouds and infographics. Collaborate Online Service (Google Drive). Online presentation services, slideshows and network publications. Services for creating educational cards, didactic games, interactive exercises. Video capture services and online tutorials.
Recommended Books:
Баданов А. Г. Веб-сервисы для образования [Електронний ресурс] / А. Г. Баданов. — Режим доступу до ст. :https://sites.google.com/site/badanovweb2/home/
Букач Антоніна. Електронний освітній ресурс «Про сервіси Google». –https://sites.google.com/site/edugservis/home.
Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен; пер. з англ. Е. А. Самсонов. - 2-е изд. - Мн. : Попурри, 2003. - 304 с.
Калініна Л.М., Носкова М.В. Google-сервіси для вчителя. Перші кроки новачка/ Л.М. Калініна, М.В. Носкова: Навчальний посібник. – Львів, ЗУКЦ, 2013. – 182с.: іл.
Хачатрян С. Карти знань, їх призначення, редактор карт знань [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/37/37.html
Хміль Н. А. Віртуальні інтерактивні дошки та їх використання в освітньому процесі: Методичні рекомендації / Н. А. Хміль, І. В. Морквян, Т. В. Отрошко. — Х. : ФОП Панов А. М., 2015. — 74 с.
Assessment methods and criteria:
• practical work, oral questioning (40%)
• final control (60%, control measure, credit): writing-oral form (60%)