Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Construction Economics, Fundamentals of Management and Marketing
Спеціальність: Building and Civil Engineering
Код дисципліни: 6.192.00.O.34
Кількість кредитів: 4.5
Кафедра: Business Economics and Investment
Лектор: Ph.D., assoc. prof. Volodymyr Melnyk
Ph.D., assoc. prof. Olena Zagoretska
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• know the basic principles of economic analysis and building production enterprises of building industry, theoretical and methodological foundations of management and marketing;
• be able to determine the value and costs of construction products in the current market conditions, to carry out an economic analysis of the economic construction organizations;
• have a working knowledge of software in determining the cost of construction and planning, formation of organizational structures industrial construction companies and determining the cost-effectiveness of their activities.
• be able to determine the value and costs of construction products in the current market conditions, to carry out an economic analysis of the economic construction organizations;
• have a working knowledge of software in determining the cost of construction and planning, formation of organizational structures industrial construction companies and determining the cost-effectiveness of their activities.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Architecture of Buildings and Structures
• Building Constructions
• Technology and Civil engineering management
• Building Constructions
• Technology and Civil engineering management
Короткий зміст навчальної програми:
Construction of the system of the national economy. Capital investments and their economic efficiency. Economy of construction companies. The system of pricing in construction. Contractual prices in construction. The economic fundamentals of building design. The organization as a management object, concept, task and functions of management. Characteristics of general management functions. Methods of management and decision-making. Information in management and communication in management. Management and leadership in the organization. The essence of marketing, its modern concept. The concept of marketing analysis. Product and pricing polisy in the marketing system. Marketing strategies and competitiveness. Organization and control of marketing activities.
Рекомендована література:
1. Правила визначення вартості будівництва. - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 – (Чинний від 2014-01-01). – К. : Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2014. – 130 с. (Національний стандарт України).
2. В.А. Гришко, О.Я.Загорецька, В.М.Мельник, А.С. Гавриляк. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка будівництва». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №01298. 2016
3. Рогожин П.С. Економіка будівельних організацій / Рогожин П.С., Гойко А.Ф. - К.: Видавничий дім «Скарби», 2007 - 448 с.
4. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: Підручник / Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. - К.: Академвидав, 2003.- 416с.
2. В.А. Гришко, О.Я.Загорецька, В.М.Мельник, А.С. Гавриляк. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка будівництва». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №01298. 2016
3. Рогожин П.С. Економіка будівельних організацій / Рогожин П.С., Гойко А.Ф. - К.: Видавничий дім «Скарби», 2007 - 448 с.
4. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: Підручник / Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. - К.: Академвидав, 2003.- 416с.
Методи і критерії оцінювання:
• fulfillment control work, oral examination (50%)
• final control (50% control measure, test), written and oral form (50%)
• final control (50% control measure, test), written and oral form (50%)
Construction Economics, Fundamentals of Management and Marketing
Спеціальність: Construction and Civil Engineering
Код дисципліни: 6.192.00.O.34
Кількість кредитів: 4.5
Кафедра: Business Economics and Investment
Лектор: Ph.D., assoc. prof. Volodymyr Melnyk
Ph.D., assoc. prof. Olena Zagoretska
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• know the basic principles of economic analysis and building production enterprises of building industry, theoretical and methodological foundations of management and marketing;
• be able to determine the value and costs of construction products in the current market conditions, to carry out an economic analysis of the economic construction organizations;
• have a working knowledge of software in determining the cost of construction and planning, formation of organizational structures industrial construction companies and determining the cost-effectiveness of their activities.
• be able to determine the value and costs of construction products in the current market conditions, to carry out an economic analysis of the economic construction organizations;
• have a working knowledge of software in determining the cost of construction and planning, formation of organizational structures industrial construction companies and determining the cost-effectiveness of their activities.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Architecture of Buildings and Structures
• Building Constructions
• Technology and Civil engineering management
• Building Constructions
• Technology and Civil engineering management
Короткий зміст навчальної програми:
Construction of the system of the national economy. Capital investments and their economic efficiency. Economy of construction companies. The system of pricing in construction. Contractual prices in construction. The economic fundamentals of building design. The organization as a management object, concept, task and functions of management. Characteristics of general management functions. Methods of management and decision-making. Information in management and communication in management. Management and leadership in the organization. The essence of marketing, its modern concept. The concept of marketing analysis. Product and pricing polisy in the marketing system. Marketing strategies and competitiveness. Organization and control of marketing activities.
Рекомендована література:
1. Правила визначення вартості будівництва. - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 – (Чинний від 2014-01-01). – К. : Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2014. – 130 с. (Національний стандарт України).
2. В.А. Гришко, О.Я.Загорецька, В.М.Мельник, А.С. Гавриляк. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка будівництва». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №01298. 2016
3. Рогожин П.С. Економіка будівельних організацій / Рогожин П.С., Гойко А.Ф. - К.: Видавничий дім «Скарби», 2007 - 448 с.
4. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: Підручник / Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. - К.: Академвидав, 2003.- 416с.
2. В.А. Гришко, О.Я.Загорецька, В.М.Мельник, А.С. Гавриляк. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка будівництва». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №01298. 2016
3. Рогожин П.С. Економіка будівельних організацій / Рогожин П.С., Гойко А.Ф. - К.: Видавничий дім «Скарби», 2007 - 448 с.
4. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: Підручник / Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. - К.: Академвидав, 2003.- 416с.
Методи і критерії оцінювання:
• fulfillment control work, oral examination (50%)
• final control (50% control measure, test), written and oral form (50%)
• final control (50% control measure, test), written and oral form (50%)