Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Проектування генплану території (курсовий проект)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.166
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Містобудування
Лектор: ст. викл. Тупісь Степан Павлович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Здатність розв’язувати складні проектні задачі та практичні проблеми в сфері архітектурно-містобудівного і дизайнерського проектування, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, або у процесі навчання, що передбачає застосування методів оптимізації містобудівних, середовищних, архітектурно-розпланувальних і композиційних рішень, екологічності, соціальної ефективності, економічності, безпеки будівель та споруд; застосування інформаційних технологій, наукомістких комп’ютерних технологій, систем автоматизованого проектування; управління проектами
• Здатність знаходити організаційно-управлінські рішення і бути готовим нести за них відповідальність, мати навички професійної комунікації, взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах .
• Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності.
• Здатність до використання здобутків і методів природничих, соціальних, гуманітарних і економічних наук при вирішенні соціальних і професійних задач.
• Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
• Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва.
• Здатність аналізувати соціально значущі проблеми і процеси, враховувати чинники соціально-політичної історії України, правові засади та етичні норми у виробничій або соціальній діяльності.
• Здатність до самонавчання, до самовдосконалення та продовження професійного розвитку.
• Уміння раціонально організувати власну діяльність та ефективно розпоряджатися власним часом.
• Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
• Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
• Компетентність у сучасних концепціях у містобудуванні;
• Компетентність у питаннях енергоощадної архітектури; розуміння принципів архітектурно-містобудівельного проектування що відповідає критеріям зрівноваженого розвитку і енергоощадним нормам проектування та будівництва зокрема;
• Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування;
• Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень;
• Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування;
• Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту;
• Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
• Використання аналітичних методів і методів моделювання у проектуванні об’єктів архітектури та містобудування;
• Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон;
• Компетентність у проектуванні об’єктів різної типології – житла, громадських будівель, промислових споруд та містобудівних комплексів;
• Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати і узагальнювати інформацію економічного та соціального характеру в процесі проектування об’єктів соціального спрямування – шкіл, садків, центрів реабілітації, центрів дитячого розвитку та ін. – та міських громадських просторів.
• Знання санітарно-гігієнічних норм, пожежної безпеки, основ формування безпечного та доступного для неповносправних середовища життєдіяльності.
• Здатність знаходити організаційно-управлінські рішення і бути готовим нести за них відповідальність, мати навички професійної комунікації, взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах .
• Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності.
• Здатність до використання здобутків і методів природничих, соціальних, гуманітарних і економічних наук при вирішенні соціальних і професійних задач.
• Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
• Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва.
• Здатність аналізувати соціально значущі проблеми і процеси, враховувати чинники соціально-політичної історії України, правові засади та етичні норми у виробничій або соціальній діяльності.
• Здатність до самонавчання, до самовдосконалення та продовження професійного розвитку.
• Уміння раціонально організувати власну діяльність та ефективно розпоряджатися власним часом.
• Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
• Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
• Компетентність у сучасних концепціях у містобудуванні;
• Компетентність у питаннях енергоощадної архітектури; розуміння принципів архітектурно-містобудівельного проектування що відповідає критеріям зрівноваженого розвитку і енергоощадним нормам проектування та будівництва зокрема;
• Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування;
• Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень;
• Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування;
• Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту;
• Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
• Використання аналітичних методів і методів моделювання у проектуванні об’єктів архітектури та містобудування;
• Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон;
• Компетентність у проектуванні об’єктів різної типології – житла, громадських будівель, промислових споруд та містобудівних комплексів;
• Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати і узагальнювати інформацію економічного та соціального характеру в процесі проектування об’єктів соціального спрямування – шкіл, садків, центрів реабілітації, центрів дитячого розвитку та ін. – та міських громадських просторів.
• Знання санітарно-гігієнічних норм, пожежної безпеки, основ формування безпечного та доступного для неповносправних середовища життєдіяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Архітектурне проектування.
• Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій території
• Проектування малих архітектурних об’єктів.
• Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій території
• Проектування малих архітектурних об’єктів.
Короткий зміст навчальної програми:
Освоєння методики проектування об’єктів громадського призначення у міській структурі з врахуванням вимог до виконання генерального плану. Визначення ролі території, що береться до розгляду у планувальній, функціональній та архітектурно-композиційній структурі міста. Аналіз природних умов та містобудівних особливостей території з виявленням усіх планувальних обмежень. Удосконалення існуючої планувальної структури, часто з її ускладненням, що проявляється у трасуванні нових вулиць до осередків тяжіння потоків людей і транспорту.
Склад проекту: ситуаційна схема, опорний план, функціонально-планувальна модель організації території проектованого об’єкту, схема генерального плану проектованого об’єкту М 1:1000 (М 1:500), панорамний перетин по ділянці з проектованим об’єктом, М 1 : 500 (1:200), пояснювальна записка.
Рекомендована література:
1. ДБН Б.2.2-2-2008. Планування та забудова міст і функціональних територій. Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження науково-проектної документації щодо визначення меж та режимів використання зон охорони пам'яток архітектури.
2. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: навч. посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко, С.В.Ганець та ін.; за ред. Г.П.Петришин, Б.С.Посацького, Ю.В.Ідак – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 328 с.
2. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: навч. посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко, С.В.Ганець та ін.; за ред. Г.П.Петришин, Б.С.Посацького, Ю.В.Ідак – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 328 с.
Методи і критерії оцінювання:
Клаузури та робота на заняттях 30%)
Курсова робота (70%)
Курсова робота (70%)