Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Фірмовий стиль

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.O.12
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: доц. Галишич Руслан Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
розуміти:
закономірності і методи формування основних проектних підходів у розробці фірмового стилю та його елементів; принципи та методи комплексного проектування елементів корпоративної ідентифікації; засади роботи дизайнера над задачами проектування графічних елементів фірмовою стилю в колективі;
знати:
суть брендінгу, різницю в поняттях бренду та фірмового стилю, їх взаємозв'язок та взаємозалежність, комунікативну та художню специфіку формування елементів фірмового стилю та особливості їх функціонування на рекламних носіях; композиційні та формотворчі фактори, які визначають комунікативну; ефективність бренду та фірмового стилю; методи пошуку смислових, композиційних та формотворчих ідей знаків, символів та образів корпоративної ідентифікації, виходячи із факторів рекламної ефективності;
вміти:
робити оцінку стратегії відомих світових та вітчизняних брендів, диференціювати бренди на ринку, робити системний аналіз елементів фірмового стилю і втілювати теоретичні знання в реальному проектуванні; висувати концептуальні ідеї візуальної ідентифікації рекламованого об'єкту в контексті брендінгової стратегії; комплексно проектувати основні графічні елементи корпоративної ідентифікації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
- історія мистецтв, частина 1, 2, 3, 4;
- проектування, частина 1, 2.
- основи поліграфічного виробництва;
- дизайн візуальних комунікацій;
- дизайн промислових виробів.
Короткий зміст навчальної програми:
Бренд, понятгя брендінгу, поняття корпоративної ідентифікації. Роль та місце бренду та фірмовою стилю у рекламній пропаганді та рекламній кампанії. Створення бренду; стадії розвитку бренду, посилення бренду, позиціюнування і перепозиціюнування бренду, поновлення і модернізація, розширення та поглиблення бренду. Основні світові бренди та їх система корпоративної ідентифікації, історія їх становлення та розвитку. Понятгя фірмового стилю. Елементи фірмового стилю, їх функція у візуальній ідентифікації і в рекламній пропаганді. Особливості проектування товарного знаку, фірмової шрифтової назви логотипу, фірмового блоку. Поняття рекламноздатності фірмового знаку. Принципи та методи розробки фірмового лозунгу (слогану). Типи слоганів. Правила літературного формування рекламних девізів. Логічний та психологічний аспекти. Особливості формування зачину, інформаційного блоку, довідкових даних, ехо-фрази у контексті стратегії фірмового стилю, брендінгової стратегії. Маркетингові та кон'єктурні фактори модернізації елементів фірмового стилю. Художні аспекти. Фірмовий комплект шрифтів. Поняття власного шрифту. Специфіка графічного формування логотипів та товарних знаків на основі літер назви. Фірмовий колір (колористичний код). Правила використання колірних поєднань у формування елементів корпоративної ідентифікації. Корпоративний герой. Графічні різновиди корпоративного героя. Комунікативна функція корпоративного героя у рекламному повідомленні. Постійний комунікат.
Рекомендована література:
1. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. - Харьков: Ранок Веста, 2001.
2. Веркман Д. К. їоварньїе знаки. Создание, психология, восприятие. - М.: Прогресе, 1986.
3. Крафт 3. Защитная марка. - Берлин, 1970.
4. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980.
5. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. - К.: Веселка, 1981.
6. Мокшанцев. Р. Й. Психология реклами. - Москва, Новосибирск, 2002.
7. Котлер. Ф. Основи маркетинга. - М., 1992.
8. Айзенберг. М. Н. Менеджмент реклами. - М., 1.991.
9. Ромат В. Е. Реклама. - Санкт-Петербург, Москва, Харьков, Минск., 2001.
10. Почепцов. Г. Г. Теорія комунікацій. - К.: Спілка рекламістів України, 1996.
11. Рівке .Т. шігогіисгіоп Соттипісаііоп ЗішНез. - Ьопдоп, М.У., 1990.
12. Есо II. А.. ТЬеогу оГЗетіогіс». - В1оотіп§іоп, 1976.
13. Юнг. К. Г. Архетип й симол. - М.: Ренессанс, 1991.
14. Морозова Й. Слогая слоганн. М.: РИП-Холдинг, 1998.
15. Минаев Г. Слоганн нового поколения: с крильїшками // Релкамнне идеи - УЕ8! 1998.
16. № 3. С. 52-54.
17. Рамат Е. В. Формирование фирмового стиля в системе маркетингових коммуникаций //Маркетинг й реклама. 1998. № 5. С. 14-18.
18. Слоган: фундамент рекламной кампании // Рекламние технологии. 2000. № 8. С. 5-6.
19. Лесняк В. Акцидентний шрифт. 75 оригинальних шрифтов. - Харьков: Колорит, 2004.
Методи і критерії оцінювання:
екзамен, розрахунково-графічна робота.
поточний контроль: завдання практичних занять – 20%, клаузура (форескіз ідеї дизайнерського задуму) - 20%;
підсумковий контроль - курсова робота - 40%; пояснювальна записка до курсової роботи 20%.