Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Технології менеджменту даних та знань
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.O.4
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: доцент кафедри СКІД, к.т.н., доцент Сєров Юрій Олегович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• Здатність розв’язувати складні завдання та практичні проблеми в інформаційній, бібліотечній та архівній сфері або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов та вимог.
• Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
• Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
• Здатність до формування ефективної системи управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю.
• Здатність організовувати роботу та здійснювати керівництво інформаційно-аналітичними структурними підрозділами на підприємствах, в організаціях та установах, зокрема в архівних та бібліотечних.
• Здатність застосовувати технології та процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації.
• Здатність відстежувати тенденції розвитку предметної сфери шляхом проведення аналізу інформаційних потоків та масивів.
• Здатність застосовувати комп’ютерні технології з метою вдосконалення професійної діяльності, розуміти принципи проектування та функціонування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа.
• Здатність визначати специфіку предметної сфери діяльності для формулювання завдань автоматизації інформаційних процесів.
• Здатність здійснювати інформаційний моніторинг.
• Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах.
• Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації.
• Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги.
• Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проектування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності.
• Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем.
• Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
• Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
• Здатність до формування ефективної системи управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю.
• Здатність організовувати роботу та здійснювати керівництво інформаційно-аналітичними структурними підрозділами на підприємствах, в організаціях та установах, зокрема в архівних та бібліотечних.
• Здатність застосовувати технології та процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації.
• Здатність відстежувати тенденції розвитку предметної сфери шляхом проведення аналізу інформаційних потоків та масивів.
• Здатність застосовувати комп’ютерні технології з метою вдосконалення професійної діяльності, розуміти принципи проектування та функціонування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа.
• Здатність визначати специфіку предметної сфери діяльності для формулювання завдань автоматизації інформаційних процесів.
• Здатність здійснювати інформаційний моніторинг.
• Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах.
• Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації.
• Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги.
• Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проектування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності.
• Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Інтернет-технології опрацювання консолідованих документацій них ресурсів;
• Інформаційні технології організації бізнесу;
• Управління проектною діяльністю.
• Інформаційні технології організації бізнесу;
• Управління проектною діяльністю.
Короткий зміст навчальної програми:
Навчальна дисципліна висвітлює питання інженерії знань, подання знань за допомогою графів, ієрархічного подання знань, моделі подання знань, методів видобування знань з баз даних і текстів, бази знань і WWW, онтології та онтологічний інжиніринг.Інженерія знань. Подання знань за допомогою графів. Ієрархічне подання знань. Моделі подання знань. Методи видобування знань з баз даних і текстів. Бази знань і WWW. Онтології та онтологічний інжиніринг.
Рекомендована література:
1. Приймак В. Управління знаннями: Підручник. Київ, 2019. 240 с.
2. Давидова І.О. Роль знання в процесі організації бібліотечної діяльності. Вісн. Харків. держ. акад. культури : зб. наук. праць Вип. 53. Х.: ХДАК, 2018 . С. 39-48.
3. Лобузіна К. В. Технології організації знаннєвих ресурсів у бібліотечноінформаційній діяльності : монографія. К., 2012. 252 с.
4. Островська Г. Й. Система менеджменту знань як інструмент ефективного використання інтелектуального потенціалу підприємства. Економічний форум, 2019, 1: 104-110.
5. Milton N., Lambe P. The knowledge manager's handbook: a step-by-step guide to embedding effective knowledge management in your organization. Kogan Page Publishers, 2019, 320 p.
6. Campanella F., Derhy A., Gangi F. Knowledge management and value creation in the post-crisis banking system. Journal of Knowledge Management, 2019.
7. North K., Maier R., Haas O. Knowledge Management in Digital Change: New Findings and Practical Cases (Progress In IS), Springer, 2018, 407 P.
8. Gloet M., Samson D. Knowledge management and systematic innovation capability. In: Disruptive Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. IGI Global, 2020. p. 1198-1218.
9. Shams, SM Riad, et al. (ed.). Cross-functional knowledge management: The international landscape. Routledge, 2019, 210 p.
10. Subramanian R. M. Digital Knowledge Management Practices In Academic Libraries With Special Reference To Modern Era. Studies in Indian Place Names, 2020, 40.3: 4199-4204.
11. Sakr S., Zomaya A. Encyclopedia of big data technologies. Springer Publishing Company, Incorporated, 2019, 1820 p.
12. Nedelko Z. et al. Strategies and tools for knowledge management in innovation and the future industry. In: The role of knowledge transfer in open innovation. IGI Global, 2019. p. 179-202.
13. Blum A., Hopcroft J., Kannan R. Foundations of data science. Cambridge University Press, 2020, 432 p.
14. Burkov A. The hundred-page machine learning book. Quebec City, Can.: Andriy Burkov, 2019, 160 p.
3. Литвин В.В. Технології менеджменту знань: навч. посібник / В.В. Литвин; за заг. ред. В.В. Пасічника. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 260 с. – (Серія “Консолідована інформація”, вип. 2).
4. Федонюк С. В. Технології менеджменту знань і відкрите співробітництво : навч. посіб. / Сергій Валентинович Федонюк ; Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. – Луцьк : Вежа-Друк, 2017. – 124 с.
2. Давидова І.О. Роль знання в процесі організації бібліотечної діяльності. Вісн. Харків. держ. акад. культури : зб. наук. праць Вип. 53. Х.: ХДАК, 2018 . С. 39-48.
3. Лобузіна К. В. Технології організації знаннєвих ресурсів у бібліотечноінформаційній діяльності : монографія. К., 2012. 252 с.
4. Островська Г. Й. Система менеджменту знань як інструмент ефективного використання інтелектуального потенціалу підприємства. Економічний форум, 2019, 1: 104-110.
5. Milton N., Lambe P. The knowledge manager's handbook: a step-by-step guide to embedding effective knowledge management in your organization. Kogan Page Publishers, 2019, 320 p.
6. Campanella F., Derhy A., Gangi F. Knowledge management and value creation in the post-crisis banking system. Journal of Knowledge Management, 2019.
7. North K., Maier R., Haas O. Knowledge Management in Digital Change: New Findings and Practical Cases (Progress In IS), Springer, 2018, 407 P.
8. Gloet M., Samson D. Knowledge management and systematic innovation capability. In: Disruptive Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. IGI Global, 2020. p. 1198-1218.
9. Shams, SM Riad, et al. (ed.). Cross-functional knowledge management: The international landscape. Routledge, 2019, 210 p.
10. Subramanian R. M. Digital Knowledge Management Practices In Academic Libraries With Special Reference To Modern Era. Studies in Indian Place Names, 2020, 40.3: 4199-4204.
11. Sakr S., Zomaya A. Encyclopedia of big data technologies. Springer Publishing Company, Incorporated, 2019, 1820 p.
12. Nedelko Z. et al. Strategies and tools for knowledge management in innovation and the future industry. In: The role of knowledge transfer in open innovation. IGI Global, 2019. p. 179-202.
13. Blum A., Hopcroft J., Kannan R. Foundations of data science. Cambridge University Press, 2020, 432 p.
14. Burkov A. The hundred-page machine learning book. Quebec City, Can.: Andriy Burkov, 2019, 160 p.
3. Литвин В.В. Технології менеджменту знань: навч. посібник / В.В. Литвин; за заг. ред. В.В. Пасічника. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 260 с. – (Серія “Консолідована інформація”, вип. 2).
4. Федонюк С. В. Технології менеджменту знань і відкрите співробітництво : навч. посіб. / Сергій Валентинович Федонюк ; Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. – Луцьк : Вежа-Друк, 2017. – 124 с.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%);
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%).
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%).