Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Електронна демократія

Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.M.11
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: доцент кафедри СКІД, к.т.н., доцент Федушко Соломія Степанівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• Здатність розв’язувати складні завдання та практичні проблеми в інформаційній, бібліотечній та архівній сфері або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов та вимог.
• Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
• Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
• Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
• Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
• Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
• Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
• Здатність використовувати автоматизовані технології для вирішення практичних, управлінських, науково-дослідних і прогностичних завдань у професійній діяльності.
• Здатність організовувати та реалізовувати маркетингову діяльність інформаційних установ.
• Здатність забезпечувати ефективне управління інноваційними проєктами.
• Здатність визначати специфіку предметної сфери діяльності для формулювання завдань автоматизації інформаційних процесів.
• Здатність здійснювати інформаційний моніторинг.
• Застосовувати законодавство, що регулює управління авторськими правами в інформаційній галузі.
• Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги.
• Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проєктування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності.
• Розробляти проєкти автоматизації формування інформаційних ресурсів бібліотечних та архівних установ.
• Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Інтернет-технології опрацювання консолідованих документацій них ресурсів;
• Інформаційні технології глобальних мереж.
Короткий зміст навчальної програми:
Навчальна дисципліна висвітлює концептуальні підходи до визначення е-демократії, державну політику та державне управління розвитком інформаційного суспільства та електронного урядування, систему оцінювання розвитку інформаційного суспільства та електронного урядування, зарубіжний та вітчизняний досвід впровадження електронного урядування, організаційно-правове забезпечення електронного урядування в Україні, стандартизацію в електронному урядуванні, інформаційну інфраструктуру електронного урядування, інформаційні ресурси, електронні адміністративні послуги та інформаційну безпеку в електронному урядуванні.
Рекомендована література:
1. Електронне урядування та електронна демократія: навч. посіб.: у 15 ч. / за заг. ред. А.І. Семенченка, В.М. Дрешпака. – К., 2017. Частина 3: Електронна демократія: основи та стратегії реалізації / [Н.В. Грицяк, А.І. Семенченко, І.Б. Жиляєв]. – К.: ФОП Москаленко О. М., 2017. – 84 с.
2. Дубас О. П. Електронна демократія: сутність і перспективи розвитку в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua.
3. Електронне урядування в Україні : аналіз та рекомендації [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://egov.at.ua.
4. Концепція розвитку електронного урядування в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://dki.org.ua.
5. Електронне урядування та електронна демократія: навч. посіб.: у 15 ч. / за заг. ред. А.І. Семенченка, В.М. Дрешпака. – К., 2017. Частина 3: Електронна демократія: основи та стратегії реалізації / [Н.В. Грицяк, А.І. Семенченко, І.Б. Жиляєв]. – К.: ФОП Москаленко О. М., 2017. – 84 с.
6. Електронна демократія: 11 практик з України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mistosite.org.ua/uk/articles/elektronna-demokratiia-11-praktyk-z-ukrainy
7. Hennen, L., van Keulen, I., Korthagen, I., Aichholzer, G., Lindner, R., & Nielsen, R. O. (Eds.). (2020). European E-democracy in Practice. Springer. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-3-030-27184-8.pdf
8. Ronchi, Alfredo M. e-Democracy. Toward a New Model of (Inter)active Society. 2019. https://www.springer.com/gp/book/9783030015954?utm_campaign=sl-buybox_bookPage_print&utm_medium=referral&utm_source=springerlink#aboutAuthors
9. Gurstein B. E-Democracy and Information Society, Sixth International Conference on eDemocracy & eGovernment (ICEDEG), Quito, Ecuador, 2019, pp. 367-370, doi: 10.1109/ICEDEG.2019.8734299.
10. Brill M. Interactive democracy: New challenges for social choice theory." The Future of Economic Design. Springer, Cham, 2019. 59-66.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)