Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Цифрове опрацювання сигналів і зображень

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.151.04.E.83
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Роман Віталій Іванович, доцент, кандидат технічних наук
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. Демонструвати знання наукових понять, методів та засобів перетворення і опрацювання сигналів та зображень для задач автоматизації.
2. Знання основних підходів перетворення і опрацювання сигналів та зображень для задач автоматизації
3. Знання основних методів перетворення і опрацювання сигналів та зображень для задач автоматизації.
4. Вміння використовувати набуті знання з опрацювання сигналів та зображень для задач автоматизації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Комп’ютерні технології та програмування, частина 1.
2. Комп’ютерні технології та програмування, частина 2.
3. Комп'ютерна графіка в системах автоматизації.
4. Теорія інформації.
5. Технічний зір в системах автоматизації.
Короткий зміст навчальної програми:
Основні поняття та алгоритми дискретного (двовимірне та тривимірне) перетворення Фур’є. Цифрова фільтрація та компресія сигналів та зображень в системах автоматизації. Розрахунок цифрових фільтрів в середовищі MATLAB. Вейвлет перетворення сигналів та зображень в середовищі MATLAB. Кореляційні функції для обробки сигналів та зображень.
Рекомендована література:
1. Blanchet G., Charbit M. Digital Signal and Image Processing using MATLAB. ISTE, 2006. – 764 p.
2. Bose T. Digital Signal and Image Processing. John Wiley & Sons, Inc., 2004. – 706 p.
3. Najim M. Digital Filters Design for Signal and Image Processing. ISTE, 2006. – 386 p.
4. Lim J.S. Two Dimentional Signal and Image Processing. Prentice-Hall, 1990. – 715 p.
Методи і критерії оцінювання:
- звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30 %)
- підсумковий контроль (іспит) в письмово-усній формі (70 %)