Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Ідентифікація об'єктів автоматизації

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.151.00.O.64
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: доцент, к.т.н. Крих Ганна Бориславівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- знання аналітичних методів побудови математичних моделей об’єктів автоматизації ;
- знання експериментальних методів ідентифікації;
- вміння обґрунтовано вибирати метод ідентифікації, здійснювати параметричну ідентифікацію, моделювання і дослідження, застосовуючи пакети прикладних комп’ютерних програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити:
- Вища математика;
- Фізика;
- Числові методи в задачах автоматизації;
- Теорія автоматичного керування.
Короткий зміст навчальної програми:
Загальні принципи побудови аналітичних моделей. Типові моделі технологічних об'єктів. Побудова статичних моделей одновимірних та багатовимірних об’єктів. Регресійні статичні моделі. Методи побудови динамічних моделей. Ідентифікація технологічних об'єктів за допомогою кореляційного та спектрального аналізу. Методи ідентифікації технологічних об'єктів в замкнутій САР з використанням параметричних та алгоритмічних дій. Перевірка адекватності моделей.
Рекомендована література:
1. Современные методы идентификации систем / Под ред. П. Эйкхоффа. – М.:Мир, 1983. – 440 с.
2. Стенцель Й. І. Математичне моделювання технологічних об'єктів керування: Навч. посібник. – К.: ІСДО, 1993. – 328с.
3.Остапчук Н.В. Основы математического моделирования процессов пищевых производств. [Текст] : навч. посібник / Н.В. Остапчук/ – К.: Вища школа, 1991. – 367 с. ISBN 5-11-002494-4.
4. Демченко В.А. Автоматизация и моделирование технологических
процессов АЭС и ТЭС. – Одесса: Астропринт, 2001. – 306 с.
5. Дьяконов В., Круглов В. Matlab. Анализ, идентификация и моделирование систем. Специальный справочник. – СПб: Питер, 2002. – 448 с.
Методи і критерії оцінювання:
- письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%);
- підсумковий контроль – екзамен, письмово-усна форма (70%).