Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Synectics in Advertising Business
Спеціальність: Economics of environment and natural resources
Код дисципліни: 7.051.07.E.30
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Ecological Politics and Environment Protection Management
Лектор: Assistant Professors of the department of
entrepreneurship and ecological expertise of goods
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- Knowledge about methods of synectics in advertising;
- Knowledge about methods of forecasting and generating ideas that are used in economic achievements;
- Knowledge of Synectics use in the creation of innovation;
- Ability to develop communicative advertising technology on the principles of Synectics;
- The ability to find solutions through the expression of methods of Synectics synergy through multilevel structure of its participants.
- Knowledge about methods of forecasting and generating ideas that are used in economic achievements;
- Knowledge of Synectics use in the creation of innovation;
- Ability to develop communicative advertising technology on the principles of Synectics;
- The ability to find solutions through the expression of methods of Synectics synergy through multilevel structure of its participants.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Socio-economic diagnostics;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
Короткий зміст навчальної програми:
The advertising business and its development; especially the use of Synectics method in advertising; building an effective Synecticteam,Synectics as a method of stimulating advertising creative; Synectics and advertising strategy; Synectics and communication technologies.
Рекомендована література:
1. Єріна А. М. Економічна статистика : підручник : у 2 ч. — Ч. 1. Макроекономічна статистика / [І. Г. Манцуров, А. М. Єріна, О. К. Мазуренко та ін.] ; за наук. ред. чл.-кор. НАНУ І. Г. Манцурова. — К. : КНЕУ, 2013. — 325 с.
2. Крикавський Є. В., Люльчак З. С.Економіка і фінанси підприємств: підручник Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 696 с.
3. Кузьмін О. Є. та ін. Менеджмент: Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, Н. Т. Мала, О. Г. Мельник, О. Р. Саніна. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. - 240 с.
4. Мармоза А.Т. Теорія статистики. : навч. посібник. - К.: Центр навчальноїлітератури, 2013. - 592с.
5. Минашкин В.Г. Статистика учебник для вузов / В. Г. Минашкин [и др]. – М. :Издательство Юрайт; ИД Юрайт, 2012.
6. Ортинська В.В., Мельникович О.М. Маркетингові дослідження : підручник / В.В. Ортинська, О.М. Мельникович. – 2-ге вид., доповн. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015. – 436 с.Ястремська О. М. Мотивація креативності новаторів : монографія / О. М. Ястремська, О. І. Бардадим. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2013. – 212 с.
7. Семенова К. Д. Обґрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків: Навчальний посібник. – Одеса: ОНЕУ, Ротапринт, 2013. – 194 с.
8. Ястремська О. М., Сиваш Ю. М.Синектика як метод активізації творчого мислення персоналу // Проблеми економіки № 2, 2014. – С.219-223.
2. Крикавський Є. В., Люльчак З. С.Економіка і фінанси підприємств: підручник Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 696 с.
3. Кузьмін О. Є. та ін. Менеджмент: Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, Н. Т. Мала, О. Г. Мельник, О. Р. Саніна. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. - 240 с.
4. Мармоза А.Т. Теорія статистики. : навч. посібник. - К.: Центр навчальноїлітератури, 2013. - 592с.
5. Минашкин В.Г. Статистика учебник для вузов / В. Г. Минашкин [и др]. – М. :Издательство Юрайт; ИД Юрайт, 2012.
6. Ортинська В.В., Мельникович О.М. Маркетингові дослідження : підручник / В.В. Ортинська, О.М. Мельникович. – 2-ге вид., доповн. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015. – 436 с.Ястремська О. М. Мотивація креативності новаторів : монографія / О. М. Ястремська, О. І. Бардадим. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2013. – 212 с.
7. Семенова К. Д. Обґрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків: Навчальний посібник. – Одеса: ОНЕУ, Ротапринт, 2013. – 194 с.
8. Ястремська О. М., Сиваш Ю. М.Синектика як метод активізації творчого мислення персоналу // Проблеми економіки № 2, 2014. – С.219-223.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.
- The final control (70%) is a credit.