Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Heuristics in Eco-branding
Спеціальність: Economics of environment and natural resources
Код дисципліни: 7.051.07.E.26
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Ecological Politics and Environment Protection Management
Лектор: Assistant Professors of the department of
entrepreneurship and ecological expertise of goods
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• knowledge bases characteristics and patterns of heuristics in eco branding and current trends in the creation of eco branding;
• the ability to apply heuristics methods in the creation of eco branding;
• ability to develop models of eco branding.
• ability to develop mechanisms of heuristic quality eco branding.
• knowledge about technology development of heuristic algorithms in eco branding.
• the ability to apply heuristics methods in the creation of eco branding;
• ability to develop models of eco branding.
• ability to develop mechanisms of heuristic quality eco branding.
• knowledge about technology development of heuristic algorithms in eco branding.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Socio-economic diagnostics;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
Короткий зміст навчальної програми:
Features of eco branding, the essence of heuristicsin ecobranding, heuristics methodology in creating eco branding, heuristic availability in eco branding, heuristicrepresentativeness in eco branding, heuristics bindings and coordination in eco branding, method of heuristics in eco branding, forms and methods of heuristic learning in the developing of eco branding, open heuristic tasks in eco branding, heuristic algorithms in the development of eco branding.
Рекомендована література:
1. Махнуша С.М. Маркетинг інновацій та екологічний брендинг: аналіз зв'язку [Електронний ресурс] / С. М. Махнуша, Н. Є. Косолап // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №1. - с. 36-44. - Режим доступу до статті:http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Mimi /2011_1/1_3.pd.
2. Решетнікова І. Л. Лекції по маркетингу. Екологічний маркетинг [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.reshetmarketing.narod.ru/lecture11.
3. П'ять кроків до екологічної економіки [Електронний ресурс] / Журнал “Organic UA”. - 2014. - 03(06). - Режим доступу до журналу: http://www.organic.ua/uk/lib/magazine /16-world/245-pjat-krokiv-do-ekologichnoi-ekonomiky.
4. Бублик М.І. Екобрендинг [Електронний ресурс] / [Бублик М.І., Галянчук К.І.] // Збірник наукових статей “ІІІ-го Всеукраїнського з’їзду екологів з міжнародною участю”. – Вінниця, 2011. – Том.2. – С.713–714. Режим доступу: http://eco.com.ua/.
5. Бутнік–Сіверський О.Б. Евристика в інтелектуальній економіці, або формування системи інноваційного підприємництва [електронний ресурс] / О.Б. Бутнік-Сіверський. – Режим доступу: http://www.ipdo.kiev.ua/files/articles/butnik-siverskiy-heuristics_in_intellectual_economics.doc.
2. Решетнікова І. Л. Лекції по маркетингу. Екологічний маркетинг [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.reshetmarketing.narod.ru/lecture11.
3. П'ять кроків до екологічної економіки [Електронний ресурс] / Журнал “Organic UA”. - 2014. - 03(06). - Режим доступу до журналу: http://www.organic.ua/uk/lib/magazine /16-world/245-pjat-krokiv-do-ekologichnoi-ekonomiky.
4. Бублик М.І. Екобрендинг [Електронний ресурс] / [Бублик М.І., Галянчук К.І.] // Збірник наукових статей “ІІІ-го Всеукраїнського з’їзду екологів з міжнародною участю”. – Вінниця, 2011. – Том.2. – С.713–714. Режим доступу: http://eco.com.ua/.
5. Бутнік–Сіверський О.Б. Евристика в інтелектуальній економіці, або формування системи інноваційного підприємництва [електронний ресурс] / О.Б. Бутнік-Сіверський. – Режим доступу: http://www.ipdo.kiev.ua/files/articles/butnik-siverskiy-heuristics_in_intellectual_economics.doc.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.
- The final control (70%) is a credit.