Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Esthetics and Social Responsibility in Eco-branding

Спеціальність: Economics of environment and natural resources
Код дисципліни: 7.051.07.E.27
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Ecological Politics and Environment Protection Management
Лектор: Assistant Professors of the department of entrepreneurship and ecological expertise of goods
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• knowledge about the peculiarities of eco branding and the regularities of social responsibility in eco branding;
• knowledge about the basic norms of maintaining social responsibility in environmental communications;
• the ability to apply methods of social control in the formation of eco branding;
• the ability to form models of the eco branding management system in public relations;
• Knowledge about the technology for creating the system of aesthetic requirements to eco branding for the formation of social responsibility according to the criteria for environmental goods and services.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Socio-economic diagnostics;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
Короткий зміст навчальної програми:
Essence and features of environmental branding. The system of environmental marketing communications. Research of environmental branding in Ukraine. New aesthetic norms of advertising branding as a combination of environmental communications. The concept of quality aesthetic burden in terms of advertising resource. Elements of eco communication. Comparative environmental benefits of goods (eco attribute). Figuring out the eco needs and the creation of eco good of adequate quality. Develop appropriate pricing strategies for eco goods depending on specific tasks. Commercials, PR, emphasis on competitive advantages and quality of eco innovations. Circulation of goods, market policy and environmental communication. (Direct physical proof of eco goods to the final consumer).
Рекомендована література:
1. Гузенко Т. А. Посилення ролі соціальних мереж в екологічній комунікації / Т. А. Гузенко // Наукові записки [Української академії друкарства]. - 2012. - № 3. - С. 15-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_2012_3_5.
2. Махнуша С. М.,Косолап Н. Є. Маркетинг інновацій та екологічний брендинг:: аналіз зв’язку [Електронний ресурс] // Маркетинг і менеджмент інновацій, 2011, № 1.- С. 36-44. Режим доступуhttp://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2011_1_36_44_0.pdf
3. Питуляк Н.С.,Тучіна Ю.С.Практичні аспекти застосування інноваційних маркетингових стратегій [Електронний ресурс]. Науковий вісник Херсонського державного університету. Випуск 10. Частина4. 2015 р.- С. 32-35. – Режим доступу : http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_10/156.pdf
4. Емоційний маркетинг як технологія управляння споживачів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op =1&z=2257.
5. Емоційний маркетинг [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/12987/1/103_Kurdina_220-221_69.pdf.
6. Волосатова У.А. Эко-брендинг как инструмент экологического маркетинга / Волосатова У.А. // Известия ВолгГТУ . – 2009.– № 2. – С. 211–214.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.