Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Organizational and Legal Support of Eco-branding and Advertising

Спеціальність: Economics of environment and natural resources
Код дисципліни: 7.051.07.E.29
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Ecological Politics and Environment Protection Management
Лектор: Assistant Professors of the department of entrepreneurship and ecological expertise of goods
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- Knowledge of organizational and legal implementation of eco branding and promotional activities;
- Knowledge of trends and eco branding types of advertising.
- Ability to develop technology research practice regulation organizational and legal implementation of eco branding and promotional activities;
- The ability to apply the methods of analysis of eco branding and promotional activities;
- Ability to develop models of organizational and legal implementation of eco branding and promotional activities.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Socio-economic diagnostics;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
Короткий зміст навчальної програми:
The emergence and development of organizational and legal implementation of eco branding and promotional activities; international standards organization and legal implementation of and promotional activities; European Court of Human Rights concerning freedom of expression; legal rights on regulation ofadvertising in Ukraine’s laws "On Advertising"; Regulation of Access to Public Information (Law "On Access to Public Information"); law of the printed media in Ukraine, the Law "On the printed media (the press) in Ukraine"; Criminal laws on eco branding and promotional activities in Ukraine.
Рекомендована література:
1. Гуз А.М. Історія захисту інформації в Україні та провідних країнах світу: Навчальний посібник / А.М. Гуз. – К.: КНТ, 2007. – 260 с.
2. Інформаційний простір України: Словник-довідник законодавчих термінів: довідково-навчальне видання / Автор-укладач Я.О.Чепуренко / Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. – К.: “Освіта україни”, 2008. – 544 с.
3. Інформація та реклама в Україні: зб. законодав. і нормат. актів: (офіц. текст)/ упоряд. Ю.В. Паливода. – К.: ПАЛИВОДА А.В., 2010. – 440 с.
4. Марущак А.І. Інформаційне право: доступ до інформації: Навчальнийпосібник / А.І. Марущак. – К.: КНТ, 2007. – 532 с.
5. Основиінформаційного права України: навч. посіб./ В.С. Цимбалюк, В.Д. Гавловський, В.М. Брижко; за ред. М.Я. Швеця, Р.А. Калюжного та П.В. Мельника. 2-ге вид., переробл. і допов. – К.: Знання, 2009. – 414 с.
6. Цимбалюк В.С. Інформаційне право (основитеорії і практики). Монографія / В.С. Цимбалюк.– К.: “ОсвітаУкраїни”, 2010. – 388 с.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.