Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Eco-informational Diffusion in the Virtual Economy

Спеціальність: Economics of environment and natural resources
Код дисципліни: 7.051.07.E.35
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Ecological Politics and Environment Protection Management
Лектор: Assistant Professors of the department of entrepreneurship and ecological expertise of goods
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• knowledge of regulatory and methodological implementation in dissemination of environmental content in interactive media;
• the ability to apply technology development and dissemination of environmental information online;
• knowledge of eco-informational technology diffusion efficiency analysis in the virtual economy;
• knowledge of eco-informational technology of system software in a virtual economy;
• ability to implement eco-informational control mechanisms of diffusion in a virtual economy.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Socio-economic diagnostics;
- Business planning and audit of investment projects;
- Economic project management tools and software development companies;
- Foreign operations and contracts;
- Methods of empirical market research;
Короткий зміст навчальної програми:
Fundamentals of the legislation aboutdissemination of environmental information in society. Characteristics of eco-informational sources (data of environmental monitoring, natural resource inventories, registers, automated databases, archives and certificates issued by the authorized state bodies, local authorities, NGOs). Virtual environmental management. Information barriers spread by modern energy-saving technologies and alternative energy in the residential and commercial sectors. Eco-information diffusion mechanisms. Tools and models that are used for modeling the mechanisms of distribution eco-information. Mechanisms of distribution of positions in eco-information’s stage of the life cycle of innovation. Information component of innovation.
Рекомендована література:
1. Диффузия новшеств при развитии инновационного потенциала субъектов хозяйственной системы [Текст] / В. С. Васильцов // Экономика и управление : рос. науч. журн. - 2011. - № 9. - С. 32-34.
2. Механизмы диффузии инноваций: особенности и методы моделирования / С. А. Баканова // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер.: Экономические науки. - 2013. - № 6 (185), ч. 1. - С. 144- [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ntv.spbstu.ru/fulltext/E6-1.185.
3. Нижегородцев Р. М., Ратнер С. В., Чередниченко А. А.Информационные барьеры и диффузия нових технологий:межстрановые сопоставления. Вестник Челябинского государственного университета. 2014. № 9 (338).Экономика. Вып. 44. С. 18–26. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru
4. «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки»// Закон України від 09 січня 2007 р. № 537-V. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/537-16
5. «Екологічна інформація на сторінках інтернету»: вебліогр. покажчик / Надвірнянська ЦРБ; укладач І.Заник; відп. за вип. М.Кушнерчук. – Надвірна 2013. –17 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://libnadvirna.info/wp-content/uploads
6. Програма "Електронна Україна" (проект) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pidruchniki.com/11631018/politologiya/programa_elektronna_ukrayina_proekt
7. Черенков, В.И. Маркетинговый подход к категории каналов глобальной диффузии инноваций [Текст] / В.И. Черенков // Проблемы современной экономики. 2012. № 2. С. 211—215.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.