Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Розгортання інформаційних систем

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.E.107
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., доц. Лаврів О.А.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем та технологій;
• Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій;
• Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях;
• Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій;
• Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності;
• Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій.

уміти:
– програмувати розподілені інфокомунікаційні системи клієнт-серверного типу;
– створювати та програмувати високопродуктивні та відмовостійкі інфокомунікаційні системи (на основі мов програмування C#, Java, Erlang тощо).
– застосовувати математичні методи, комп’ютерні моделі, мови моделювання та програмні інструменти для виконання практичних завдань з даної спеціальності
– застосовувати знання і розуміння інформаційних технологій для розв’язування завдань класифікації, розроблення, розгортання та експлуатації різноманітних інформаційних систем і їх складових;
– розраховувати, проектувати, конструювати, досліджувати, експлуатувати і налагоджувати інформаційні системи для моніторингу та управління різноманітними об’єктами;
– поєднувати теорію і практику, виробляти стратегію діяльності для розв’язання завдань зі спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
– здійснювати пошук інформації, планувати і виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою;

володіти / бути в змозі продемонструвати:
– ефективну роботу як індивідуально, так і у складі команди, реально оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення;
– розв’язання поставлених завдань в галузі ІТ проектів, оцінювати етапні та кінцеві результати виконання робіт, приймати відповідні рішення.
– розроблення моделей потоків даних, сховищ і просторів даних, баз знань для інтелектуальних інформаційних систем, використовуючи діаграмну техніку і стандарти розроблення інформаційних систем;
– створення моделей і алгоритмів прийняття рішень на основі використання інтелектуальних програмних компонентів, штучних нейронних мереж, машинного навчання, еволюційного моделювання, генетичних алгоритмів та нечіткої логіки;
– розроблення функціональних середовищ із застосуванням відкритих систем, інтерфейсів прикладного програмування, прикладних програм і додатків з властивостями: розширюваності, масштабованості, інтероперабельності, інтегрованості та надійності;
– вибір найбільш ефективної програмної платформи для реалізації необхідного інфокомунікаційного рішення за критеріями ефективності/надійності;
– навички паралельного програмування розподілених інфокомунікаційних платформ та крос-платформних програмованих систем;
– інтеграцію неоднорідних технологій системного програмування в єдиній програмній платформі із застосуванням СУБД;
– формулювання нових завдань та ідей в області інтелектуальних інформаційних технологій, здійснення вибору належних напрямів і відповідних методів для їхнього розв’язання;
– застосування методів та засобів сучасних інформаційних технологій для проектування, розроблення та розгортання прикладних інформаційних систем в різних галузях;
– застосування методів та засобів сучасних інформаційних технологій для моделювання, проектування та розроблення інформаційних та комунікаційних систем, Web-орієнтованих систем, смарт систем, сенсорних систем, вбудованих систем, мікро- /нано- систем та їх аналогів;
– навики розгортання, адміністрування та супроводу інформаційних систем на основі мережних технологій та вміння розробляти технічну документацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Попередні навчальні дисципліни:
Алгоритмізація та програмування;
Програмні платформи інформаційно-комунікаційних систем;
Операційні системи;
Системне програмування.

Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Розподілені ІК-системи;
Проектування підсистеми інформаційної безпеки.
Короткий зміст навчальної програми:
Дисципліну присвячено вивченню прикладних та методологічних аспектів розгортання інформаційних систем (у урахуванням підходів неперервної інтеграції).
Рекомендована література:
1. Томпсон С., Чезарини Ф. Программирование в Erlang / Пер. с англ. Холомьёва А. О. - М.: ДМК Пресс, 2012. - 488 с.: ил. (Серия "Функциональное программирование").
2. Armstrong J. Programming Erlang. Software for a Concurrent World. Dallas, TX: The Pragmatic Bookshelf, 2007. – 519 pp.: illustrated.
3. Фримен А. Pro .NET 4 Parallel Programming in C#. М.: Apress, 2010. – 328 c.: ил.
4. Neward T. Server-Based Java Programming. Grinwich: Manning, 2013. – 556 pp.
5. В.В. Кулямин. Технологии программирования. Компонентный подход. М.: Бином, 2014. – 464 с.
6. И. Соммервилл. Инженерия программного обеспечения. М.: Вильямс, 2002.
7. Г. Буч. Объектно-ориентированный анализ и проектирование с примерами приложений на C++. Второе издание. М.: Бином, СПб.: Невский диалект, 2000.
8. У. Ройс. Управление проектами по созданию программного обеспечения. М.: Лори, 2002.
9. А. Якобсон, Г. Буч, Дж. Рамбо. Унифицированный процесс разработки программного обеспечения. СПб.: Питер, 2002.
10. К. Бек. Экстремальное программирование. СПб.: Питер, 2002.
11. E. Yourdon. Modern Structured Analysis. Prentice Hall, 1988.
12. T. DeMarco. Structured Analysis and System Specification. A Yourdon Book, Yourdon Inc., NY, 1979.
13. C. Sarson, T. Gane. Structured Systems Analysis. Englewood Cliffs, NJ.: Prentice-Hall, 1979.
Методи і критерії оцінювання:
Під час навчання студенти виконують практикум, що містить десятки різноманітних практично-орієнтованих завдань, розв’язання яких вимагає вагомої теоретичної підготовки відповідно до цієї програми. Оцінювання результатів виконання лабораторних робіт передбачене в якості основної форми поточного контролю. Передбачене також бліц-тестування на лабораторних заняттях, виконання індивідуальної практичної роботи. Оцінювання результатів виконання індивідуальних практичних завдань шляхом їх захисту дозволяє мотивувати студентів з метою більш якісного навчання та отримання додаткових балів. Семестровий контроль проводиться у вигляді заліку за результатами співбесіди, поточного та проміжного контролю на лабораторних заняттях.