Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Academic Integrity

Major: Social Communication and Information Activities
Code of Subject: 6.029.04.E.91
Credits: 3
Department: Social Communication and Information Activities
Lecturer: Candidate of Historical Sciences, Associate Professor Lisina S.O.
Semester: 7 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
Ability to apply ethical principles and ensure confidence in the results of scientific (creative) activities and its implementation.
Search for information in various sources to solve professional problems.
To study in order to deepen the acquired and acquire new professional knowledge.
Systematically think and apply creative abilities to the formation of fundamentally new ideas.
Combine theory and practice, as well as make decisions and develop a strategy for solving the problems of the specialty (specialization), taking into account universal values, social, state and industrial interests.
Perform appropriate experimental research and apply research skills on professional topics.

Required prior and related subjects:
Scientific research work
Organization of teamwork
Analysis and synthesis of information
Internet technologies and resources
Summary of the subject:
The concept of academic integrity: an honest and responsible approach to educational and scientific activities of students; performing tasks and taking exams in an honest way; use of verified data in research; avoidance of plagiarism and responsible attitude to work with sources. The importance of academic integrity for the image of the university: the code of honor of the educational institution; anti-corruption measures; ethical norms of the academic environment; high level of internal culture and consciousness; respect for scientific research; fight against plagiarism. Types of plagiarism: academic, mosaic, self-plagiarism. Responsibility for academic plagiarism. Anti-corruption. Source verification. Criteria for evaluating sources.
Recommended Books:
1. Бопко І.З. (2019) Теорія і практика формування у майбутніх магістрів гуманітарного профілю готовності до науково-дослідницької діяльності в інформаційному середовищі закладів вищої освіти: монографія, Мукачево: РВВ МДУ, 207 с.
2. Вітвицька, С. С., & Андрійчук, Н. М. (2019). Основи педагогіки вищої школи. Білінгвальний навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів. С. 312 http://eprints.zu.edu.ua/30018/
3. Готюр, О. І., Деніна, Р. В., Волинскьий, Д. А., & Кочержат, О. І. (2019). Роль науково-дослідної роботи студента у формуванні майбутнього фахівця. Art of Medicine, 85-88.
4. Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах : методичні рекомендації / автори-укладачі: Олександра Боженко, Юлія Корян, Марія Федорець ; Науково-технічна бібліотека ім. Г. І. Денисенка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» ; Українська бібліотечна асоціація, Київ : УБА, 2016, Електрон. вид.,1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 117 с.
5. Петрович С. Д. Педагогічні умови використання інформаційного освітнього середовища у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації. Вісник Львівського університету. Серія : Педагогічна. 2009. ВХарченко С., Прошкин В. Рейтинг наукової роботи як найважливіший засіб актуалізації університетських наукових досліджень. Шлях освіти. 2011. №1. С. 33–37.ипуск 25. Частина 2. С. 150–157.
6. Про вищу освіту : Закон України № 1556-18, редакція від 28.09.2017. URL: http://zakon2.rada. gov.ua/laws/show/1556-18/page
7. Про освіту : Закон України від 05.09.2017 № 2145-19. URL:http://zakon2.rada.gov.ua/laws /show/2145-19
8. Сергеєва, О. А. (2019). Науково-дослідна робота студентів як ключовий елемент вищої освіти в США. Педагогіка та психологія, (60), 207-215.
9. Щодо забезпечення академічної доброчесності у закладах вищої освіти: Лист МОН від 24.10.2017. URL:http://old.mon.gov.ua/files/normative/2017-19-26/8150/565.pdf
10. Deb, Dipankar, Rajeeb Dey, and Valentina E. Balas. "Communicating Research Work: Presentation Skills." Engineering Research Methodology. Springer, Singapore, 2019. 89-94.
Assessment methods and criteria:
• written reports on laboratory work, oral examination (40%);
• final control (exam): written, oral form (60%).