Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Прогнозування розвитку територій

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.M.32
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н., проф. Перович Л.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні;
• глибинні знання в галузі геодезії, фотограмметрії, кадастру та землеустрою, картографії та дистанційного зондування;
• здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання;
• здатність використовувати знання й уміння для розрахунку апріорної оцінки точності та вибору технологій проектування і виконання прикладних професійних завдань;
• уміння досліджувати проблему та визначати обмеження, у тому числі зумовлені проблемами сталого розвитку, впливу на навколишнє середовище та безпеку життєдіяльності;
• застосування фахової термінології в усній та письмовій формах рідною чи іноземною мовами;
• вміння програмувати та володіння навичками роботи з комп'ютером для вирішення прикладних професійних задач, застосовувати сучасні ГІС для вирішення задач галузі;
• здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх ефективності та точності;
• здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та теоретико-прикладних засад принаймні в одній з областей геодезії та землеустрою: геодезія; картографія; землеустрій та кадастр;оцінка землі та нерухомого майна; геоінформаційні системи і технології; фотограмметрія та дистанційне зондування;
• здатність продемонструвати знання новітніх технологій, формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті;
• інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній області дослідження;
• проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Попередні: Світові кадастрові системи.
Супутні і наступні: Структура реєстрації об’єктів нерухомого майна.
Короткий зміст навчальної програми:
Основною метою прогнозування розвитку територій є поліпшення якості життя населення, перш за все це перспективні напрями розвитку: сільське господарство, науково-технічне обслуговування технічної бази та інновацій у залученні та використанню коштів для розвитку різних галузей виробництва. Збереження та розвиток рекреаційної зони, перепрофілювання та розвиток промислової зони, реконструкція ділянок на території міста в комплексі з об’єктами торгівлі та побуту, використання можливостей для міста, які може надати будівництво окружної дороги, сприяння покращенню екології – перспективні напрямки для розвитку території.
Рекомендована література:
1. Земельний кодекс України // Відомості Верховної Ради України вiд 25.01.2002. – 2002 р., № 3, стаття 27.
2. Закон України «Про Державний земельний кадастр» станом на 7 липня 2011 р. / Офіц. вісник України. – 2011 р., № 60, стаття 2405. – с. 64.
3. Габрель М. М Просторова організація містобудівних систем / М. М. Габрель. – К.: Видавничий дім А.А.С, 2004. – 400 с.
4. Горбатюк В. М. Про планування коридорів екологічної мережі на регіональному рівні управління земельними ресурсами / В. М. Горбатюк // Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. – 2009. – Вип. 3 (47). – Ч. 2. – С. 442 – 447.
5. Дорош О. С. Теоретичні засади зонування земель в Україні : наукова монографія / О.С. Дорош, Н.В. Ісаченко, А.Г. Мартин, С.О. Осипчук, Г.К. Лоїк. - К.: МВЦ «Медінфарм», 2011.-183 с.
6. Пархоменко В., Прошко В., Мавко П. Стратегічне планування розвитку громади. — Л.: Сполох, 2002. — 160 с.
7. Стеченко Д. М. Управління регіональним розвитком: Навч. посіб. — К.: Вища шк., 2000. — 224 с.
8. Прогнозування розвитку територій. Бенчмаркінг/ Бліщук К.М., Матвіїшин Є.Г., Балдич Н.І., Берданова О.В., Гринчук Н.М.//: навч. посібник — К.: НАДУ ; Проект РЕОП ; К.І.С. , 2014 — 117 с.
9. Прогнозування розвитку територій. Економічне прогнозування : навч. посіб. з компакт-диском / Ю. П. Шаров, О. Ю. Бобровська, М. А. Латинін [та ін.] ; за заг. наук. ред. М. М. Білинської. — К. : К.І.С., 2014. — 128 с. Режим доступу: http://www.ebed.org.ua /sites/expertise.one2action.com/files/repo/ebed_economic_manual_for_web.pdf
10. Дідик В.В., Павлів А.П. Планування міст: Підручник / В.В. Дідик, А.П. Павлів. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 412 с.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%);
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%).