Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Активні ГНСС мережі

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.M.25
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: доцент Янків-Вітковська Любов Миколаївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас.
• Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Космічна геодезія.
• Вибрані питання теоретичної геодезії
• Створення локальних геодезичних мереж
Короткий зміст навчальної програми:
Принципи GNSS позиціонування. Джерела помилок. Абсолютні та відносні методи GNSS-вимірювань. Позиціонування у режимі реального часу (RTK). Мережевий RTK. Принципи розрахунку і передавання корегувальної інформації від референцних станцій до користувача. Концепції: Master Auxiliary Concept (MAC) та Virtual Reference Station (VRS). Формування GNSS інфраструктури. Встановлення та функціонування мережі активних референцних станцій. Програмне забезпечення для роботи мережі активних референцних станцій. Формати потоків GNSS даних та їх передача через Інтернет. Сучасні активні GNSS мережі в світі та Україні. Переваги і недоліки активних GNSS мереж.
Рекомендована література:
1. Савчук С., Проданець І., Калинич І. Перша мережа активних референцних станцій в Україні ZAKPOS. Етапи становлення та початок діяльності// Геопрофиль. – 2010. №1 (10). – С.16-23.
2. Савчук С., Калинич І., Третяк К. Супутникова система спостережень – елемент ефективного управління земельними ресурсами //Землевпорядний вісник. – Київ, 2007. -№1. -С.37-43.
3. Hofmann-Wellenhof B., Lichtenegger H., Wasle E. GNSS – Global Navigation Satellite Systems
GPS, GLONASS, Galileo, and more. SpringerWienNewYork. – 2008. – 516 р.
Методи і критерії оцінювання:
лекції, практичні заняття, самостійна робота.
• письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (30%);
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%).