Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Public Opinion and PR

Спеціальність: Design
Код дисципліни: 6.022.00.M.43
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Sociology and Social Work
Лектор: prof.Klymanska Larysa Dmitrivna
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
to know: methodological foundations of functioning of public opinion in the light of general sociological methodology; theoretical models describing formation of public opinion by the social and communications technologies, social perception, communication and cooperation at the macro and micro levels; main directions and approaches to the implementation of social influence and communication technologies, in that those of the manipulative nature.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• General sociology;
• General Psychology and Psychology of personality;
Короткий зміст навчальної програми:
Public Relations (PR) as a field of scientific knowledge and an area of professional activity. Formula of PR. The origins and history of PR. The public in PR-system as an object and subject of communication. Public opinion: studies and formation. Communication as a process of information transfer. Lines of communication influence in the system PR - activities. Communication problems and PR - activities in the organization.
Рекомендована література:
• Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник/ Л.Д.Климанська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с.
• Королько В. Основи паблік рілейшнз. — К.,2007.
• Почепцов Г. Г. Паблік рілейшнз. — К., 2000;

Методи і критерії оцінювання:
• oral interviews, participation in discussions, presentation of the study project (40%)
• final control (verification event, exam), written-oral form (60%)