Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Design of Visual Communications
Спеціальність: Design
Код дисципліни: 6.022.02.E.109
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Design and Architecture Fundamentals
Лектор: Ruslan Halyshych, Philosopher Ph.D., Assistant Professor
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Following the completion of the course the student should:
- Understand the purpose and place of the course "Design of visual communications" in the overall training of the designer;
- To understand the basic means of communication in object and spatial virtual environment;
- Know the principles and types of graphic design and spatial elements in graphic design and design subject environment;
- Be able to design complex characters and space systems that provide the function of communication between the main social groups, including - the customer - the consumer.
- Understand the purpose and place of the course "Design of visual communications" in the overall training of the designer;
- To understand the basic means of communication in object and spatial virtual environment;
- Know the principles and types of graphic design and spatial elements in graphic design and design subject environment;
- Be able to design complex characters and space systems that provide the function of communication between the main social groups, including - the customer - the consumer.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Prerequisites:
Fundamentals of visual communications design;
Engineering and Design Drawing;
Colour Studies;
Fundamentals of Composition and Formativeness.
Fundamentals of visual communications design;
Engineering and Design Drawing;
Colour Studies;
Fundamentals of Composition and Formativeness.
Короткий зміст навчальної програми:
The concept of visual communications design its goal and importance in the design of complex design projects. The concept of corporate identity, corporate identity, signs, symbols, images. Navigation design, urban environment, transportation systems, culture, events, public space - signs orientation, pointers, icons, organizing a two-dimensional space. Exhibition centers, exhibition stands - shaping the composition and characteristics. Outdoor advertising: billboards, signs, light boxes - functioning, composition features; showcases - design and execution. By understanding and design of multimedia design.
Рекомендована література:
Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие. М., 1974.
Айзенберг М. Менеджмент рекламы. М., 1993, — 81 с.
Гермогенова Л.Ю. Как сделать рекламу магазина. М., РусПартнер Лтд., 1994, 281 с.
Даниленко В.Я. Дизайн. Підручник.—Харків: ХДАДМ, 2003. — 320 с.
Демидов В. Е. Сущность рекламы и психология ее восприятия. М., 1984. Дизайн.
Дональд А. Норман. Дизайн привычных вещей. The Design of Everyday Things. — М.: «Вильямс», 2006. — С. 384.
Иллюстрированный словарь-справочник/ под ред.: Минервина Г.Б, Шибко В. Т. — М.: «Архитектура-С», 2004, — 288 с., ил.
Картер Г. Эффективная реклама. М., 1991, — 280 с.
Ковешникова Н. А. Дизайн: история и теория. Издательство: ОМЕГА-Л, ГРУППА КОМПАНИЙ, 2007.
Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, — 550 с.
Мокшанцев Р. И. Психология рекламы: учеб. пособие — М.: ИНФРА-М, 2002. — 230 с.
Огилви Д. Откровения рекламного агента. М., Финстатинформ, 1994, — 109 с.
Розенсон И. Основы теории дизайна. — СПб.: Питер, 2006. — 224 с.
Рок И. Введение в зрительное восприятие. М., Педагогика, т. 1-2.
Рубахин В.Ф. Психологические основы обработки первичной информации. Л., Наука, 1974,-296 с.
Рунге В. Ф. История дизайна, науки и техники. — Москва: Архитектура, 2006.
Сэндидж Ч., Фрайбургер В., Ротцолл К. Реклама. Теория и практика. М., 1989.
Тайны рекламного двора. Советы старого рекламиста. М., Изд-во Ассоциации работников рекламы, 1995, 112 с.
Травникова Н.П. Эффективность визуального поиска. М., Машиностроение, 1995..
Щедровицкий Г.П. , Генисаретский О.И., Глазычев В.Л.. Теория дизайна. М.: Школа культурной политики, 2004, — 372 с.
Шерковин Ю.А. Наружная реклама. М., Смысл, 1995, — 118 с.
Якоб Нильсен. Веб-дизайн. — СПб: Символ-Плюс, 2003. — 512 с.
Dunn W.S., Braban A.M., Krugman D.M., Rein L.N. Advertising. Role in modern marketing. New Jork, 1991.
Wells W., Burnet J., Moriarty S. Advertising principles and practice. New Jersey, 1992.
Айзенберг М. Менеджмент рекламы. М., 1993, — 81 с.
Гермогенова Л.Ю. Как сделать рекламу магазина. М., РусПартнер Лтд., 1994, 281 с.
Даниленко В.Я. Дизайн. Підручник.—Харків: ХДАДМ, 2003. — 320 с.
Демидов В. Е. Сущность рекламы и психология ее восприятия. М., 1984. Дизайн.
Дональд А. Норман. Дизайн привычных вещей. The Design of Everyday Things. — М.: «Вильямс», 2006. — С. 384.
Иллюстрированный словарь-справочник/ под ред.: Минервина Г.Б, Шибко В. Т. — М.: «Архитектура-С», 2004, — 288 с., ил.
Картер Г. Эффективная реклама. М., 1991, — 280 с.
Ковешникова Н. А. Дизайн: история и теория. Издательство: ОМЕГА-Л, ГРУППА КОМПАНИЙ, 2007.
Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, — 550 с.
Мокшанцев Р. И. Психология рекламы: учеб. пособие — М.: ИНФРА-М, 2002. — 230 с.
Огилви Д. Откровения рекламного агента. М., Финстатинформ, 1994, — 109 с.
Розенсон И. Основы теории дизайна. — СПб.: Питер, 2006. — 224 с.
Рок И. Введение в зрительное восприятие. М., Педагогика, т. 1-2.
Рубахин В.Ф. Психологические основы обработки первичной информации. Л., Наука, 1974,-296 с.
Рунге В. Ф. История дизайна, науки и техники. — Москва: Архитектура, 2006.
Сэндидж Ч., Фрайбургер В., Ротцолл К. Реклама. Теория и практика. М., 1989.
Тайны рекламного двора. Советы старого рекламиста. М., Изд-во Ассоциации работников рекламы, 1995, 112 с.
Травникова Н.П. Эффективность визуального поиска. М., Машиностроение, 1995..
Щедровицкий Г.П. , Генисаретский О.И., Глазычев В.Л.. Теория дизайна. М.: Школа культурной политики, 2004, — 372 с.
Шерковин Ю.А. Наружная реклама. М., Смысл, 1995, — 118 с.
Якоб Нильсен. Веб-дизайн. — СПб: Символ-Плюс, 2003. — 512 с.
Dunn W.S., Braban A.M., Krugman D.M., Rein L.N. Advertising. Role in modern marketing. New Jork, 1991.
Wells W., Burnet J., Moriarty S. Advertising principles and practice. New Jersey, 1992.
Методи і критерії оцінювання:
Formative assessment (30%): oral and written quizzes, current check of classroom academic tasks.
Summative assessment (70%): sketch-book of graphic works, graphic design work.
Summative assessment (70%): sketch-book of graphic works, graphic design work.